Het is 26 apr 2024 04:55


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Heerlijk dagje uit waaien
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 01:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 680
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tja als stormchaser kan je moelijk thuis blijfen en na goed overleg optijd vertroken naar zee.
In totaal heb ik onderweg wel zekker minimaal 15 gekantelde vrachtwagens gezien.

Foto 1 Even een fototje maken.
Fotografie
ƒ/11.0 85.0 mm 1/400 1250
Foto 2 harde wint.
Fotografie
ƒ/7.1 85.0 mm 1/400 800
Foto 3 beetje stofig.
Fotografie
Update.
Fotografie
ƒ/7.1 85.0 mm 1/400 800
Foto 4 de zee mag ook niet ontbreken.
Fotografie
ƒ/7.1 85.0 mm 1/400 800
Foto 5 boeiend.
Fotografie
ƒ/7.1 85.0 mm 1/400 800
Foto 6 de kracht van de golf.
Fotografie
ƒ/7.1 85.0 mm 1/400 1250

Nikon d800 Nikon 85mm 1,8 instelingen was heel moelijk in te stellen door de harde wint en het water dus beetje op goed geluk snel snel je moet iets.


Laatst bijgewerkt door nikkwaus op 19 feb 2022 12:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 10:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
En weer veilig thuis met een aantal nette platen…


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 11:34 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geen makkelijke omstandigheden. Je wilt beweging bevriezen, maar hebt ook een ruime scherptediepte nodig, en als het dan wat donker weer is dan vliegen (waaien?) de ISO's al snel de lucht in. De kleuren zijn wat flets en de luchten werken niet mee. Dat kan een accurate weergave zijn, maar maakt het resultaat wel minder spannend.

Ik denk dat je beter een standaard zoom en/of een flinke tele had kunnen meenemen (en als beide een extra body om niet te hoeven wisselen met al dat rondvliegende zout en zand). Het is natuurlijk altijd leuk om jezelf te beperken tot een vast brandpunt, maar je had hier denk ik al wel beperkingen genoeg, en 85mm...... tja, dat is een beetje vleesch noch visch..... Bij de eerste foto werkt het. Bij de derde foto werkt het helemaal niet. Misschien had het beter gekund? Voor mij moet die windmolen er óf helemaal op, óf ik wil gewoon geen wieken zien, maar zo'n afgesneden bovenste wiek is net niks. Ik denk dat je voor het laatste had moeten gaan (helemaal geen wieken) minder lucht had moeten nemen, en meer voorgrond, de lucht is toch niet zo spannend, en de voorgrond gebeurt duidelijk meer. De regel van derden kan ook toegepast als 2/3e voorgrond 1/3e lucht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 12:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 680
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
artenco ik ben veilig thuis gekomen ik ben gewent om te rijden in xtreme omstandig heden het eenigste wat ik gewoon zo gevaarlijk en jammer vind is dat veel mensen niet weten hoe ze moeten rijden in een storm/gevaarlijk weer situwaties heb bumperklevers gezien mensen die stilstaan op de snelweg mensen die zelfs in zijn achter uit aan het rijden waren en noem het maar op.

De2 dankje voor je bericht.
Ik heb foto 3 anders uit gesnijden ik ben aardig tevrede dat ik de 85mm heb gebruikt camara instelingen lensen en apratuur heb ik 10/15min van te voren in gestelt in de auto.
Ik had maar 1 kans om de foto's te maken omdat het te zwaar was om op en neer te blijven lopen en ik zat te twijfelen tusse groothoek (14-24mm) of de 85mm.
Als ik weer zo gaan ik zou weer de 85mm mee pakken mede door zijn licht gevoeligheid met mijn sigma 150-600 had ik echt geen kans om die stil te houden had al moeite om te blijfen staan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 12:45 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het is alleen maar leunstoelcommentaar hoor! Dus dat zo'n tele niet te houden is in die wind dat geloof ik meteen.

Wat betreft lichtgevoeligheid: ik zie f/7.1 en f/11, dus dat maakt denk ik het verschil niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 13:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Als je dan toch bezig bent met het verwijderen van de wieken van de windmolen, dan had ik ook maar de paal weggehaald. Nu is het nog een storend element.

Kan me ook wel vinden in de feedback van DE2_186...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Heerlijk dagje uit waaien
BerichtGeplaatst: 19 feb 2022 15:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 680
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik ook wel wilde alleen zeggen dat het niet zo heel gemakelijk is om even je telelens mee te nemen en te zorgen dat het heel blijft igg


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed