Bedankt Henry.
Foto 4 ging mij er eigenlijk om dat ik de 3 vlaggen, het monument en de bergen met wolken in de achtergrond in 1 beeld wilde vangen.
Dat viel nog niet mee, ik moest een stuk omhoog lopen en er stond het één en ander in de weg, zoals geparkeerde auto's, motoren, mensen en voorbij rijdende auto's, bussen, enz.
Om nou te vragen of iedereen aan de kant wilde gaan vond ik ook weer zo lullig

, dus maar op een zo rustig mogelijk moment afgedrukt.
Als ik echt m'n best zou doen dan zou ik ze misschien nog weg kunnen poetsen, maar eigenlijk vind ik het bij nader inzien ook niet echt storend.
Dan je vraag over de gedenksteen.....die kan ik ook niet echt beantwoorden, omdat ik maar gewoon alleen lid van het mediateam ben en ik ook alleen deze dag heb gefotografeerd, terwijl de meesten daar bijna een week geweest zijn er er ook meerdere tochten gemaakt zijn.
Maar dit is de belangrijkste klim en ook de laatste van deze week en dan is bijna iedereen in het Team Westland tenue en gaan ze ook langs het monument waar iedereen voor langere of kortere tijd stopt en bovenop de top is er dan groot feest.
Ook elke avond hadden ze een feestje op de camping waar ze met z'n allen verbleven, maar ik zat met m'n vrouw in een appartementje op ongeveer 3 kilometer van de camping.
M'n vrouw en ik waren er ook pas de dag voordat ze de Tourmalet op gingen en die feesten heb ik ook aan me voorbij laten gaan, omdat zo'n hele dag fotograferen al inspannend genoeg voor me is.
Maar ik denk dat ze de gedenksteen mee terug nemen omdat ze misschien bang zijn dat ie weg gehaald wordt en ze houden 'm zo ook heel netjes, want geen aftakeling door het weer en ze kunnen 'm natuurlijk ook weer perfect schoon maken voor het volgende jaar.
Het plaatsen van de steen is volgens mij ook niet zo heel veel werk en het meenemen valt ook wel mee, omdat ze toch al met meerdere auto's en vrachtauto's daarheen gaan.