Dit zijn allemaal oudere foto's maar omdat deze landen doorgaans niet zo bekend zijn, leek het me leuk daarvan een aantal foto's te plaatsen. Ik heb in mijn profiel mijn website gezet. Daar staan links naar complete albums.
Even vooraf, ik had destijds een Sony a6300 en die ging twee weken voor de reis kapot. Gelukkig had ik nog een veel oudere Sony a77 liggen maar op het vliegveld leek de oplader kapot (was uiteindelijk een gammele kabel). Op vliegveld een compact camera gekocht (was weinig keus in Munchen) en die ging ook kapot. Het bizarre is dat je een toestel na een paar niet gebruikt te hebben, echt weer moeten leren gebruiken.
Georgië en Armenië zijn voormalig Sovjet Republieken en in 2017 was de band tussen Rusland en deze landen was bar slecht. Rusland speelt een lelijke rol in deze landen omdat Rusland constant bezig is mensen tegen elkaar op te stoken. Armenië is een triest land, erg mooi, maar vooral ook leeg. Er wonen meer Armeniërs buiten Armenië dan erin. Er heeft tijdens voor en na de eerste wereldoorlog een ware genocide door de Turken plaatsgevonden. De Turken ontkennen nog steeds de meer dan een miljoen mensen die vermoord werden. Mannen, vrouwen, kinderen en baby's.
Tijdens de Sovjet tijden was religie verboden maar in beide landen is het Orthodox geloof ongelooflijk populair. Meer dan 90% van de inwoners gaat naar hun enorm donkere kerken (vaak zonder zitbanken).
In beide landen trof ik zeer vriendelijke inwoners aan.
Armenië:Novarank klooster vanaf een afstand. Op de achtergrond Mount Ararat in Turkije.
Er is geen grensovergang. De Turken en Armeniërs zijn vijanden.
Alle kerken in beide landen zijn doorgaans enorm donker. Zeer kleine en weinig ramen in de kerken.
foto 1

foto 2
Veel deuren zijn prachtig bewerkt.foto 3

foto 4
Jerevan: Hoofdstad van Armenië. Dit is typische architectuur uit de Sovjet tijd.foto 5

Foto 6

Foto 7