Het is 28 jul 2025 22:35

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 6 mei, herdenking moord Pim Fortuyn
 6 mei, herdenking moord Pim Fortuyn
BerichtGeplaatst: 13 mei 2010 14:19 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 13 mei 2010 14:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ik kan hier niet echt zien dat het om een herdenking gaat, ook zegt de foto me weinigen een rommelige achtergrond :S sorry maar kan er niet meer van maken

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 13 mei 2010 15:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Buiten het feit dat het niet echt te zien is dat het om een herdenking gaat, is ook niet echt te zien dat het iets met Pim Fortuyn te maken heeft. Het kunnen net zo goed 3 mensen zijn die wachten totdat de boekenwinkel opengaat.

Probeer, wanneer je dingen als dit fotografeert, foto's te maken die je kunt laten zien zonder dat je iets vertelt. In één enkel beeld is dat misschien wat moeilijk, maar in meerdere beelden is het al makkelijker.
Probeer een aantal beelden bij elkaar te zoeken die van alles vertellen en waarbij je eigenlijk niet hoeft te type wat, wanneer en waar het nu is.
Dan communiceer je al veel beter met de foto's en dan ben je echt aan het vertellen. Nu moet het nog teveel gedragen worden door de titel.

Daarnaast is de foto ook niet echt interessant. De man links is bezig met zijn eigen camera en niet met herdenken of wat dan ook en de vrouw rechts.... tja, wat die op dat moment doet....
Ook vraag ik me af wat die stellage rechts is. Kies ervoor om dat prominent mee te laten spelen in je beeld, of laat dat weg. Het is één van de twee en je moet de kijker niet laten gissen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp