Het is 19 aug 2025 03:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Oradour-sur-Glane
 Oradour-sur-Glane
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 16:48 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Onderstaande foto's zijn gemaakt in het franse dorpje Oradour-sur-Glane. Ik was daar een maandje geleden en was erg onder de indruk.
Dit dorpje is in 1944 in no-time door Duitse soldaten verwoest en zo goed als alle inwoners zijn omgebracht. Meer info is hier te lezen.
Erg indrukwekkend om daar rond te lopen, een bizarre ervaring. Wel uitdagend om te fotograferen, vond het jammer dat ik alleen mijn compactje bij me had. Heb het geheel omgezet naar somber Z/W om de sfeer over te brengen die ik erbij voelde.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Oradour-sur-Glane
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 17:12 
Lid
Fotografie

Ik moet zeggen dat je de foto's precies zo hebt gemaakt zoals vrijwel alle anderen dat al gedaan hebben. Ik heb dit dorp meerdere keren voorbij zien komen op EOSD, en ik wil er graag naar toe maar behalve dat ze mooi scherp zijn toch een paar puntjes. Ik vind omzetting een beetje standaard, oftewel kleuren foto's in zw ipv zw foto's en de compositie is veel gelijk aan die van anderen, zeg maar de eiffeltoren.

Verder gewoon erg goed en een bijzondere locaties waar er maar heel weinig van zijn.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oradour-sur-Glane
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:17 
Lid
Fotografie

Gehele serie oogt in de beeldopbouw wat fanntasieloos, had hier meer nagedacht over de ruimte rondom de onderwerpen.

Derde kan me meeste bekoren, maar had hier nog lage in mijn standpunt gegaan, en wat meer lucht aan de bovenzijde gehouden.

Omzetting zwartwit is met pit gedaan.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Oradour-sur-Glane
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 19:50 
Lid
Fotografie

Even als aanvulling op de twee eerste reakties:

Ik kan me voorstellen dat je daar erg onder de indruk was. Ik ben er nooit geweest, maar jouw foto's geven me wel een indruk. De foto's zijn inderdaad wel "wat standaard" maar het lijkt me een hele uitdaging om, als je daar voor de eerste keer bent, dan gelijk al je aandacht op de fotografie te richten en met een hele serie bijzondere foto's terug te komen, en met bijzonder bedoel ik dan zoals ze nog niet vaak eerder gemaakt zijn door anderen.

Mocht je nog eens in de buurt komen, dan kan je je daar misschien op voorbereiden?

Zwart-wit omzetting vind ik goed gelukt,

Maarten

Oradour-sur-Glane
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 20:02 
Lid
Fotografie

Prachtig onderwerp voor zw-foto's. Zou ik ook wel wel graag een paar 'rolletjes' willen schieten. Foto 5 is mijn absolute favoriet. Wel rechts nog een beetje bijsnijden. Andere foto's doen het net niet vooral als gevolg van het standpunt en te krap snijwerk.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp