Het is 26 aug 2025 01:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mijn eerste bruidsreportage
 Mijn eerste bruidsreportage
BerichtGeplaatst: 23 sep 2010 21:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo Forumleden,

Eind augustus dus mijn eerste huwelijksreportage gehad.
Als eerste moet ik van hart dat het ontzettend zwaar was.
Heel drukke dag (te strak gepland door het bruidspaar) en tegelijkertijd ook
alles nog in de gaten houden om niets te missen. :wacko
Vond het wel een heel goede en interessante ervaring om te doen.
Gaarne jullie commentaar op de onderstaande foto's. :D

1:
Fotografie

2:
Fotografie

3:
Fotografie

4:
Fotografie

5:
Fotografie

6:
Fotografie

7:
Fotografie

8:
Fotografie

Bedankt voor het kijken
Jammer dat ik maar 8 foto's kan plaatsen

Groeten
Twan

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 23 sep 2010 21:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Hallo Twan :)
Altijd spannend-druk een bruiloft :)

1. Veel ruimte om haar hoofd en ik mis de hand van de visagiste. Een krappere uitsnede had in mijn ogen mooier geweest met meer hand erop.
Nu zie je heel veel ruimte en een drukke achtergrond terwijl het moment om het opmaken gaat denk ik. Foto lijkt ook erg geel.
2. Leuk detail. Lijkt alleen wel een deukje in de voorste schoen te zitten? De lichte plek in de achtergrond leidt wat af en ook deze vind ik gelig
3. Leuk zo de scherpte en aandacht naar de bruid. Beetje donker. Alleen is haar jurk hier blauw. Ik neem aan dat het een witte jurk is (correct me if i'm wrong), maar de belangrijkste punten van een reportage als deze is dat het wit ook wit is. En niet uitgebeten natuurlijk. De bruid en de jurk zijn je prioriteiten! Jammer van het afgesneden boeket, een staande uitsnede was hier denk ik beter op zijn plaats.
4. Mooi :up Wel iets donker voor mijn smaak en jammer van het rode ding achter haar wat door de jurk heen schijnt. Wellicht het rode even verwijderen qua kleur?
5. Door het kleur in zwart-wit effect lijkt het paar wel op de foto geplakt, vind deze ook niet mooi :(
6. Ik zou de rechterkant eraf croppen vanwege de lucht. Jammer dat je net de boom uit hun hoofden laat groeien. Stapje opzij had wonderen gedaan.
7. Erg leuk. Doet het ook heel goed in zwart wit vind ik. Jurk is een beetje overbelicht.
8. Mooi overzichtsplaatje. Ik zou het paar precies in het midden van de foto zetten. Lijkt een beetje rood/gelig?

Hoop gezeur van mij, maar hopelijk kun je er iets uithalen :)

Naast deze 8 foto's zou je een deel II kunnen openen toch? ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 23 sep 2010 22:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Man, je bent gewoon kapot na zo'n dag. Konstant 200% alertheid kost veel energie. En dan nog het fotoboek maken. Kortom je bent wel effe een paar dagen zoet.
Dan je foto's"
1. een spontane lach die goed gepakt is. Maar wat is dat zwarte dingetje. Dat Jezusbeeld voegt mi niet veel toe.
2.Leuke foto die in het 4 kant het leuk doet ergens in het fotoboek.
3.Mooi die bruid, maar die bruidegom had er niet op gemoeten wat mij betreft. Hij staat ook half achter de sluier.
4. Iets meer crop maakt de foto sterker
5.leuk idee, zwartwit en een kleurig bruidspaar, maar nu lijkt het dat ze er later ingeplakt zijn.
6. jammer van de blauwe waas en weinig contrast. Mooie lokatie waar meer uit te halen was dan zo'n statieportret. Maar die hoort er wel bij (volgens de ouders die hun lieve kids i vol ornaat willen in een lijstje op de kast of aan de muur.
7.gewoon aardig. Kan iedereen maken
8.niet helemaal symetrisch. Verder een foto die er bij hoort.
algemeen: niet echt verrassende wow-foto's.

Had je vooraf al veel trouwreportages bekeken? Wat ik mij ook afvraag is of je vooraf de locaties verkend hebt. Zo had je veel met de pilaren kunnen doen van het prieel. Veel met scherptediepte en/of beweging. De handen van het bruidspaar, de ringen, het uitwisselen daarvan. De emoties die op zo'n dag aanwezig zijn en beleefd worden door het stel en de familie. En hun interactie.Maar wat ik vooral mis in deze reeks (misschien heb je ze wel gemaakt??) is de liefde en het contact tussen bruid en bruidegom. Foto's waarvan duidelijk is: die houden van elkaar, die horen bij elkaar. Ze zijn dol op elkaar, hebben er lol in. Stralend gaan ze de toekomst met elkaar aan. En dat allemaal is hartstikke moeilijk goed op de plaat te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk zoiets is, want ook de fotograaf moet iets met het bruidspaar hebben, anders lukt het niet!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp