Het is 26 aug 2025 01:22

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Photokina 2010
 Photokina 2010
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010 23:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De reis begon samen na een korte kennismaking met wwestendorp naar Photokina in Keulen.
Voor mij was het -tot we op de terugweg gingen- een geslaagde dag, maar daarover later.

Fotografie

Het is er GROOT en drukjes

Fotografie
foto by:wwestendorp

Voor ieder wat wils op gebied van fotografie

Fotografie

En natuurlijk

Fotografie

Fotografie

Workshops werden er ook gegeven waaronder door deze schijnbaar bekende fotograaf Guido Knopp:
Fotografie

Ook waren er verschillende model shoots :
Maar voor een goed plekje moet je echt op tijd zijn :)

Fotografie

en men favorietjes van de dag :P

Fotografie

Al met al een fantastische dag op het weer na -geloof dat het daar de hele dag geregend heeft-
Met de nodige folders , merchandise , en een t-shirt :) weer naar de auto op naar NL
Blijkt op dat moment de accu leeg te zijn en kan me vervloeken :dash En nee, ik kan niet aangeduwd worden het is een automaat. Gelukkig na wat vergeefse hulp aan passanten gevraagd te hebben bleek er in de buurt een garage te zijn die gelukkig konden uit helpen.
Dus wat later als gepland zijn we uiteindelijk weer veilig thuis gekomen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Photokina 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 09:15 
Lid
Fotografie

Allereerst, Eric bedankt voor de dag.

Als nieuweling wist ik niet wat ik kon verwachten op de Messe :)

Het was er niet zo groot als verwacht..... het was er heeeeeeeeel groot :wacko
De eerste hal stond vol met flitsers, schermen, toestellen om de camera mee te dragen, ohh ja flitsers, schermen......... en ook nog een paar schermen en flitsers :wacko
Japan, China, Korea, Taiwan, iedereen was aanwezig.

De volgende hal was voornamelijk gevuld met statieven, rugzakken, monopods...statieven, monopods, oh ja statieven ........................... Statief koppen..... :wacko

Als leek wist je echt niet meer waar je moet kijken en wat goed is en welke minder zijn.

Er mocht niets verkocht worden maar sommige verkochten toch nog wat. Er waren totaal 7 hallen gevuld met alles wat over fotografie bestaat en mee. 3d video, spotkijkers voor in de natuur ......

Uiteindelijk kwamen we bij de hallen van canon en nikon.

Een grappig detail was dat men inmiddels weet dat mijn Canon camera in reparatie is *nog steeds* . Eric is gefocussed op Nikon.

Hij nam een nikon tas waarvan het handvat na een paar minuten afscheurde. *Tsja zij ik, dan had je canon moeten nemen :rof

Helaas was de tijd te kort om alles te zien en te fotograferen *ook de playgirls etc. Heeel druk. De fotograaf stelde de externe flitsers nauwkeurig af maar naar mijn gevoel maakte dit niets uit daar er zoveel geflitst werd :foto :foto :foto :foto :foto :foto :foto

Super leuke interessante dag, ook dat helaas de accu helemaal leeg was :cool . Gelukkig war :cool n er vriendelijke Duitsers uit een garage die ons verder hielpen.

Eric :up

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Photokina 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 19:32 
Lid

Nu ook weer een paar uurtjes terug. Ik zal even ook een topic maken met wat foto's dadelijk. Vondt het super. Vooral de hal met de flits apparatuur. Broncolor , Profoto etc. Ook die robotische kranen waar heel mooi. Hebben jullie ook die Zeiss CP.2's geprobeert ?! Die zijn echt ongelofelijk... Wat me wel tegen viel is dat de Hasselblad niet sneller gaat dan 1/800. Wel super mooie kwaliteit. Heb hem ook even geprobeert. Super... Eizo zag er ook goed uit. Sandisk/Redbull stand had mooie foto's en de Nikon stand zag er goed uit met die blokken , maar wel wat klein vergeleken met Canon en Sony. De Sony stand was heel mooi met die skate ramp. Lensbaby vondt ik leuk. Ga ik zeker aanschaffen. 160 euro is echt niet veel voor zo'n creatief lensje.

Photokina 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 20:17 
Lid
Fotografie

Fijn te lezen dat jullie een geslaagde dag hebben gehad :)

Photokina 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 22:57 
Lid

Het was zeker de moeite waard. Trouwens , die 'I Am' campagne van Nikon is toch wel echt heel erg goed.

Photokina 2010
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:37 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Leuk om jullie reacties te lezen!
wwestendorp schreef:
Het was er niet zo groot als verwacht..... het was er heeeeeeeeel groot :wacko