Lastig! Daarom ben ik er zelf (nog?) niet aan begonnen, bruidsreportages....
Het vergt erg veel voorbereiding (welke scenes wil ik fotograferen, de instellingen van je apparatuur voor binnen en buiten voorbereiden, welke objectieven voor welke scene, vooraf de plekken bekijken, de wensen van het bruidspaar, en ga zo maar door), en je krijgt over het algemeen maar één kans.
Natuurlijk is vervolgens de mening van het bruidspaar het belangrijkst, en als ik het goed begrijp waren zij erg tevreden, dus
De opmerkingen die al zijn gemaakt kan ik wel delen (er zijn in sommige foto's storende details die deels nog te repareren zijn, en deels alleen maar te voorkomen tijdens het fotograferen zelf), maar ik voeg daaraan toe dat de sfeer van sommige foto's zowel door de toning als de belichting mij op zich wel goed bevallen. Dat laat onverlet dat ik ze zo niet (allemaal) zou durven maken zonder voorafgaand overleg met het bruidspaar, aangezien mij dat nogal smaakgevoelig lijkt, zodat de kans op teleurstellingen achteraf groter is.
Moest ik een favoriet kiezen, dan was het foto 3 (hoekje rechts beneden bijsnijden, overbelichting op jurk wat temperen), juist vanwege de lichtomstandigheden waarbij het bruidspaar er wat donkerder opstaat (op andere foto's zijn ze nog genoeg te bewonderen), het is tenslotte een serie en deze foto 'barst' voor mij van de sfeer
groet,
Martin