Het is 25 aug 2025 19:49

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bruiloft
 Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 10:27 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo, vorige maand heb ik een bruiloft gefotografeerd voor vrienden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Dit is slechts een selectie, op mijn site staan er meer voor degene die de rest graag willen zien.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

En nog een in zwart wit

Fotografie

Lastig om een selectie te maken maar ik denk dat ik deze het meest geslaagd vind.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 10:37 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Over het algemeen vind ik deze foto's te donker. Dit, in combinatie met de kleur die je de foto's hebt gegeven, geeft een wat treurige sfeer, wat ik bij bruidsfoto's helemaal niet zou willen zien.
Foto 3 was bijvoorbeeld erg mooi geweest, als er ook voldoende licht op de gezichten was geweest. Je wilt daar de gezichten zien, niet de achtergrond mooi belicht (zoals je nu gedaan hebt).
Volgens mij had je je iso veel hoger moeten zetten. Ik heb juist zulke foto's gemaakt, en vooral op iso 1250 en hier en daar zelfs 1600 gefotografeerd.

Op de buitenfoto heb je juist het wit van de jurk overbelicht. De iso heb je op 800 laten staan, en dat nekt je hier.
Op de laatste foto zou ik dat wat er op het hoofd van de rechtse meneer zit even weghalen. ;)

Misschien kun je door anders te bewerken de foto's nog wat vrolijker maken. Ik zou dat zéker proberen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 10:40 
Lid
Fotografie

de foto's even nummeren is prettiger om te reageren ;)
over de hele serie (behalve de z/w) vind ik de kleuren/bewerking niet mooi , vooral de huid komt er niet echt mooi uit. de comp. is niet echt goed over nagedacht.sorry maar ik kan er niet meer van maken :blush
bij de eerste foto stoort de witte balk links nogal, bij de derde een witte rand, de vijfde is overbelicht. de tweede vind ik nog de beste van je serie ;) en ik hoop voor het bruidspaar dat er nog een fotograaf aanwezig was ;)

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 11:06 
Lid
Fotografie

Ai! Ik vind ze wel erg donker.
Met een paar ben ik aan het stoeien geweest en je kunt er zeker nog wel iets van maken. Aan de slag dus maar voordat je de foto's aan het bruidspaar laat zien. :up
O jee, ik lees net dat het al een maand geleden is, dus je hebt ze vast al laten zien. Hoe was hun reactie?

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 11:27 
Lid
Fotografie

Ik hoop dat je in gedachten houdt twstd; de reacties zijn bedoeld om je te helpen.
Doe er je voordeel mee. :)

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 11:45 
Lid
Fotografie

Kan de toning wel begrijpen als sfeer, beetje melachonisch (of dat het geeigende onnderwerp er voor is laat ik in midden) waardoor je bij de eerste vij platen een sfeer zet.

Maar ook voor mij ondanks sfeerlicht aan de donkere kant hier en daar, waardoor stemming wat gedrukt.

Laatste twee zijn voor mij missers. De tweede en vierde de beste :)

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 15:30 
Lid

Dank voor de reactie,realiseer me dat ze zijn om me te helpen.

Het bruidspaar was er erg blij mee, ook de familie en vrienden vonden ze erg mooi. Binnenkort nog 2 bruiloften die ik betaald mag doen nav deze foto's.

Als ik ze nu bekijk zijn ze inderdaad wat aan de donkere kant, daarnaast heb ik wel degelijk nagedacht over de composities van de foto's. Niet voor iedereen even geslaagd dus.

Ik zal ze nog even opnieuw bewerken en een update posten.

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 16:24 
Lid
Fotografie

Lastig! Daarom ben ik er zelf (nog?) niet aan begonnen, bruidsreportages....
Het vergt erg veel voorbereiding (welke scenes wil ik fotograferen, de instellingen van je apparatuur voor binnen en buiten voorbereiden, welke objectieven voor welke scene, vooraf de plekken bekijken, de wensen van het bruidspaar, en ga zo maar door), en je krijgt over het algemeen maar één kans.
Natuurlijk is vervolgens de mening van het bruidspaar het belangrijkst, en als ik het goed begrijp waren zij erg tevreden, dus :)

De opmerkingen die al zijn gemaakt kan ik wel delen (er zijn in sommige foto's storende details die deels nog te repareren zijn, en deels alleen maar te voorkomen tijdens het fotograferen zelf), maar ik voeg daaraan toe dat de sfeer van sommige foto's zowel door de toning als de belichting mij op zich wel goed bevallen. Dat laat onverlet dat ik ze zo niet (allemaal) zou durven maken zonder voorafgaand overleg met het bruidspaar, aangezien mij dat nogal smaakgevoelig lijkt, zodat de kans op teleurstellingen achteraf groter is.

Moest ik een favoriet kiezen, dan was het foto 3 (hoekje rechts beneden bijsnijden, overbelichting op jurk wat temperen), juist vanwege de lichtomstandigheden waarbij het bruidspaar er wat donkerder opstaat (op andere foto's zijn ze nog genoeg te bewonderen), het is tenslotte een serie en deze foto 'barst' voor mij van de sfeer :up

groet,
Martin

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 17:09 
Lid
Fotografie

Compositie is ogenschijnlijk over nagedacht maar....of te donker (alle binnen foto's) of te bleek (de buiten foto)

Bruiloft is heel moeilijk en ge moogt de herinnering van het paar niet verpesten want die dag komt nooit meer terug (normaal gezien toch niet)

Profiel op dit foto forum
 Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 17:15 
Lid
Fotografie

Nou ja, verpesten is het nou ook weer niet, hoor.
Ik denk dat ze nog heel goed te bewerken zijn...

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de originelen.

Ik heb geprobeerd om deze te bewerken, maar daar worden ze heel erg blokkerig van. Dat komt, denk ik, door de weinige kb's in de geplaatste foto (60 kb).
Fotografie

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 20:23 
Lid
Fotografie

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de originelen.

Ik ook zou ze graag in kleur willen zien :zucht

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011 22:54 
Lid

Inderdaad wel een risico om ze opdeze manier te bewerken, in dit geval wel goed uitgepakt. Ik zal ze nog wat lichter maken en van de week een update posten. Daarnaast heb ik ze ook nog in zwart witl bewerkt.

Ik zal er nog even mee bezig gaan en updaten.

Bedankt voor de reacties.

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 17:57 
Lid
Fotografie

Mooi stel, leuke foto's maar ook ik kan niet inkomen in de kleuren..

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 18:17 
Lid
Fotografie

Heb geen moeite met de kleurstelling. Eigenlijk vind ik ze wel sfeervol. Zou er geen hele reportage mee maken.
foto 3 spreekt mij aan juist omdat de foto wat donker is en daardoor er een soort contourwerking is vanaf rechts en van achter. Ook de achtergrond geeft de foto wat nostalgische, bijna adelijk... Gezichten misschien heel ietsjes oplichten. Zou daar eigenlijk mee aan de slag gaan

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 10:37 
Lid

@momentum, dat was ook mijn idee. Valt niet bij iedereen in de smaak blijkbaar.

Voor een bruidspaar is het natuurlijk al snel goed, voor hun was het een speciale dag met mooie herinneringen.

Bedankt voor de reactie, ga ermee aan de slag!

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 13:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Citaat:
Voor een bruidspaar is het natuurlijk al snel goed, voor hun was het een speciale dag met mooie herinneringen.

Sorry, maar daar kan ik totaal niet in mee gaan. Ondanks dat ze snel blij zijn met foto's moet de fotograaf zorgen voor kwaliteit.

Het spijt me, maar ik kan het geen goede foto's vinden. Mis scherpte, te donker, kleurstelling kan een keuze zijn, maar heeft niet mijn voorkeur.

Ik had mijn handtekening er niet onder durven zetten. Maar dat is mijn mening. Gelukkig zoveel mensen zoveel meningen......

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 17:12 
Lid
Fotografie

Nee , kleuren doen echt afbreuk. Ook de kleine dingetjes zoals die witte staaf links op de 1e plaat en bv een afgesneden wandkandelaar maken de zaak niet echt af. Idd ook nogal aan de donkere vlakke kant. Kunstje is om juist de mensen er subtiel uit te lichten , maar ik ben dan ook een beetje perfectionistisch met dat soort zaken :dk

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 17:24 
Lid
Fotografie

twstd schreef:

:shock

twstd schreef:
Het bruidspaar was er erg blij mee, ook de familie en vrienden vonden ze erg mooi. Binnenkort nog 2 bruiloften die ik betaald mag doen nav deze foto's.

:shock

ik vind dit ook een heel verkeerde instelling, en zeker als je er ook nog voor betaald word :S en hoop voor de volgende bruidsparen dat je daar anders over gaat denken bij de volgende shoots en ook iets meer geleerd hebt ;)

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 19:22 
Lid
Fotografie

Ik voel mee met de reactie van picturesbygaab en Tony.
Ook ik vind dat het een beetje onvoorzichtig is van je om er op deze manier mee om te gaan.
Voor je zulke dingen doet moet je echt wel een bepaald nivo hebben vind ik.

Over het algemeen krijgen mensen die zo met bruidsfotografie omgaan vanzelf t deksel op de neus.
Niet dat ik jou dat gun dus, maar dat gebeurt als je er zo mee omgaat... :(

Bruiloft
BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 19:38 
Lid
Fotografie

Aan alles wat hier gezegd is, wil ik nog wat toevoegen...Voor mij is geen enkele foto echt scherp....kan dat kloppen? Verder in alles eens met mijn voorgangers.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende