herrias schreef:
Ik vind dit altijd de mooiste foto's.vooral een en drie..durf ze zelf nooit te maken. Weten de mensen dat je ze fotografeert?
Ja, dat weten ze.Ik maak altijd eerst contact, Ga ' de verbinding' met ze aan. Behalve met die vrouw op F1. Die staat 'haar geloof' op te dringen en wordt boos. Schaamt zich kennelijk voor haar ' werk'... Ze staat daar eigenlijk 'in de weg' . Terwijl ze verkondigd: "Ik ben de waarheid, ik ben de weg" Ik heb weleens geprobeerd een gesprek met deze mensen aan te knopen. Er komt alleen maar ' talen Kanaans ' uit. Een stroom van niets zeggende kretologieën. Bijbelteksten als een waterval. Ze weten niet eens wat ze zeggen. En open houding en een gesprek gaan ze niet aan. Zo bang zijn ze, Kijk maar naar het gezicht. Blij is anders. Stel je ze een kritische vraag of zo, dan krijg je hun agressie over je heen."God is liefde" is dan heeeeeeel ver weg. Jammer, Het is dus net andersom.
Die jongeren en de koks, komen terug in de straatfotografie (portretten). Daar zie je dat ik dicht bij ben gekomen. Die zijn niet bang voor het leven en gaan het aan.