Het is 13 mei 2025 05:19

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Autorai
 Autorai
BerichtGeplaatst: 09 mei 2015 15:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Twee weken terug ben ik naar de autorai geweest. Ik had toen net mijn 5d2 en de enige fatsoenlijke lens die ik erbij had was de 50mm f1.8. Die heb ik besloten mee te nemen en daarmee dwong ik mezelf om goed na te denken over mijn composities.

Hier een paar beelden uit de serie:

Fotografie
F/1.8 - 1/100 sec - ISO 320

Fotografie
F/1.8 - 1/1600 sec - ISO 1600

Fotografie
F/1.8 - 1/1600 sec - ISO 1600

Fotografie
F/2 - 1/800 sec - ISO 640

Fotografie
F/2 - 1/320 sec - ISO 640

Hier nog een paar losstaande foto's die ook die dag zijn genomen, maar qua onderwerp en vooral qua toning toch niet echt onderdeel van de serie zijn:

Fotografie
F/1.8 - 1/500 sec - ISO 1600

Fotografie
F/2 - 1/1250 sec - ISO 640

Fotografie
F/2 - 1/1250 sec - ISO 640

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Autorai
BerichtGeplaatst: 09 mei 2015 19:05 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
alleen de laatste voor mij ;) de rest heb daar niet echt het gevoel dat er over de comp. is nagedacht :blush
ik snap de momenten maar komen niet echt uit de verf ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Autorai
BerichtGeplaatst: 09 mei 2015 19:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind het lastig om te beoordelen omdat ik niets met auto's heb. Echter over de composities valt wel het een en ander te melden. Kijk eens naar de eerste foto. Opvallend zijn de twee onscherpe vlakken links en rechts in de foto. Als ik jou 'gedachte' kan volgen, wilde je een foto maken van de jongen met zijn mobiel. Dát is het onderwerp van de foto en die komt mijn inziens niet goed uit de verf. In dit geval is het wachten op het juiste moment, juiste positie in nemen, stapje naar voren of juist naar links. Helemaal afhankelijk van de situatie. En soms kom je tot ontdekking dat je de foto die je in gedachten had niet heb kunnen maken.
Foto 2 begrijp ik niet. Wat is daar je hoofdonderwerp? Gaat het om de auto? Of gaat het om de auto icm de bezoekers? Die overigens voor mijn gevoel teveel aan elkaar geplakt zitten. Ook hier is de compositie niet 'pakkend' voor mijn gevoel.
De laatste foto's had ik niet in dit topic geplaatst, maar een eigen topic voor aangemaakt. Nu zijn het ook teveel foto's om te beoordelen. Plaats liever 1 of 2 foto's dat levert vaak meer feedback op dan 8 tegelijk.

Ik wil niet te kritisch overkomen, maar ik hoop dat je iets hebt aan mijn feedback. Compositie bepalen kost gewoon tijd omdat goed onder de knie te krijgen. Een goede leerschool is om toch ook met een kritische blik te kijken of laten kijken naar je eigen werk. Neem de tips die je krijgt van andere van harte en oefen ermee.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp