Net terug van Sicilie, waar ik een auto heb gehuurd en twee weken ben rondgetrokken. Ik had gedacht het hele eiland te bekijken, maar we hebben nog niet de helft gezien. Mooi, want dan kan ik nog een paar keer terug

. Zoals het een enthousiast amateur betaamt heb ik een flinke stapel foto's gemaakt, en er zijn er uiteraard een paar die ik graag wil delen. We hebben veel rondgelopen op dit prachtige eiland (mooie natuur, veel cultuur, aardige mensen, verukkelijk eten en drinken, en dan ook nog lekker weer) wat zich weerspiegelt in vooral een aardige hoeveelheid straatfotografie. Laat ik eens niet zuinig zijn, en er gewoon flink wat laten zien. Ik dacht zo iedere dag deze week een post te doen, en heb een aantal behoorlijk willekeurige groepjes samengesteld (waarover gecorrespondeerd kan worden) om daar vorm aan te geven. Vandaag, als eerste post, een voor der hand liggende: Op De Markt. Meteen een goede test voor de grote valkuil: wanneer is een foto een leuke herinnering, en wanneer is die foto sterk genoeg om op zichzelf te staan? Ik had 8 foto's voorbereid, maar heb er nu net alsnog 3 laten sneuvelen die bij nader inzien niet door dit criterium heenkwamen, in mijn ogen. Aan jullie natuurlijk de vraag of het restant wel de toeristische foto ontstijgt. Er mogen harde noten worden gekraakt, ik kan er (voorlopig weer even) tegen
F1
F2
F3
F4
F5
F6
P.S. Voor de liefhebbers, al deze foto's zijn gemaakt in Catania.