Het is 13 mei 2025 05:21

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur foto's van Jan Cremer, schilder en schrijver
 foto's van Jan Cremer, schilder en schrijver
BerichtGeplaatst: 12 jun 2015 08:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Van 19 april t/m 23 augustus 2015 is in Kasteel het Nijenhuis bij Heino de expositie JAN CREMER-UNSEEN EYE te zien. Parallel aan 'CREMER IN VERF', een overzicht van 60 jaar schilderkunst van Cremer dat vanaf 19 april in Museum de Fundatie in Zwolle te zien is, vormt het Nijenhuis het decor voor zijn fotografie. Een ruime selectie foto’s, gemaakt van midden jaren ’60 tot begin jaren ’80, geeft een onthullende kijk op de wereld van Jan Cremer.
Cremer is geen schrijver die schildert. Het begon allemaal met schilderen, het schrijven kwam daarna. Pas na het succes van zijn bestseller Ik Jan Cremer in 1964 kon hij zijn eerste echte camera kopen.
Voor Cremer bestaat er maar één sluitertijd, de kortste van 1/250 seconde: “Om dat korte moment gaat het voor mij in de fotografie, om dat éne onherroepelijke moment.”
Zijn foto’s weerspiegelen Cremers reislust door de jaren heen. Amsterdam, New York, de Noordpool etc etc .

1

Fotografie
2
de foto's hangen tussen de andere kunst, hier naast een stoeltje uit 1933

Fotografie
3
het blauwe vlak rechts is een van zijn schilderijen

Fotografie
4

Fotografie

5
deel van een foto die hangt in een smal gangetje, benieuwd naar de rest?

Fotografie
6

Fotografie
7
links weer een van zijn werken

Fotografie
8

deze figuur had Jan misschien graag zelf gefotografeerd of geschilderd, maar het is een van de prachtige beelden in de tuin van Het Nijenhuis

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 foto's van Jan Cremer, schilder en schrijver
BerichtGeplaatst: 12 jun 2015 19:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nette registratie voor folder zou ik zeggen, een vak op zich. Artistiek gezien voor mij wat minder aansprekend. Mis spel en oog van de fotograaf die meerwaarde zoekt :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp