Het is 23 apr 2024 14:51


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur trekker trek spelregels
 trekker trek spelregels
BerichtGeplaatst: 15 jul 2016 14:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4139
Woonplaats: Zwolle
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
De spelregels van trekker-trek zijn niet erg ingewikkeld, de sport zelf is indrukwekkend om te zien . Veel rook, veel lawaai, veel mannen en veel bier.
Tractor pulling (ook wel Trekker Trek genoemd) is een motorsport, waarin men met een tractor een zware slede over een zo groot mogelijk afstand moet slepen. Tractor pulling is overgewaaid uit Noord-Amerika. In 1977 werd de sport door enkele Amerikanen voor het eerst tijdens een ploegfestijn in Flevoland geïntroduceerd in Europa.
Er wordt een afgebakende lengte uitgezet van 100 meter. Aan het begin staat de sleepwagen die elke keer aan een tractor gekoppeld wordt. Elke trekker met sleepwagen probeert zover mogelijk te komen.
Wordt de afstand van 100 meter overschreden, dan wordt van een Full Pull (FP) gesproken. Zijn er meer deelnemers met een Full Pull (en dat is de bedoeling) dan wordt de sleepwagen verzwaard en wordt opnieuw getrokken. Tussen de trekken door wordt de baan geëgaliseerd en vastgereden om iedereen gelijke kansen te geven.
Zeer belangrijk is dat de banden een maximale grip hebben. Daarom wordt er getrokken met een lage bandenspanning.
De sleepwagen wordt zodanig afgesteld dat er enkele sterke en goede deelnemers een full pull kunnen halen. Tijdens de trek wordt het gewicht op de sleepwagen naar voren verplaatst, waardoor er meer gewicht op het sleepvoorstuk komt en er zo meer weerstand ontstaat. Nog meer weerstand kan gekregen worden door pennen die de grond in gedreven worden en daardoor meer weerstand geven.
Er wordt gestreden in diverse klassen op basis van gewicht, waarbij de grootste tractoren een gewicht mogen hebben van 12.000 kg.

1

Voorbereiding op de wedstrijd. Dit was mijn favoriet. Jammer slechte foto, maar de vlam in de pijp wilde ik toch even laten zien en dat fenomeen duurt een fractie van een seconde

Fotografie


2

De sleepwagen wordt voorzien van de juiste gewichten. Het gewichtenblok glijdt tijdens de tocht langzaam van links naar rechts en geeft zo steeds meer druk op het groene blok en dus meer tegendruk voor de tractor. Ook kunnen nog pinnen de grond in gedrukt worden voor meer weerstand

Fotografie

3

na elke ritje is de baan totaal kapot gereden, trekker en rollers zorgen er steeds weer voor dat iedere deelnemer kan rijden onder dezelfde omstandigheden

Fotografie

4

Fotografie

5

enkele deelnemers (en concurrenten voor mijn favoriet )

Fotografie

6

even nog achteruit, vast koppelen en gaan voor een van die mooie bekers

Fotografie

7

P O W E R !!!!!!!!

Fotografie





8


De eregast . Kachel FM (een fm piratenzender) was ook aanwezig met dit joekel. Een dag voor deze trekker-trekwedstrijd stond dit bericht op facebook:
Eindelijk is ie dan klaar de Tatra v12 met turbo! Bloed zweet en wodka heeft het gekost! Morgen gaan we kijken of dit geweld ook nog een beetje tot zijn recht komt op de trekkertrek in lierderholthuis. Dus komt allen kiekn en bier drinken...uhh wodka bedoel ik!

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 trekker trek spelregels
BerichtGeplaatst: 15 jul 2016 16:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4752
Woonplaats: Moerdijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke reportage Herrias !

heb deze sport dit jaar ook in Ahoy mogen/moeten aanschouwen. (werk)
Er komt stiekem een hoop tactiek techniek en kunde bij kijken.

laaste vind ik het leukst door het contrast
tussen de vrachtwagen en de skelter :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 trekker trek spelregels
BerichtGeplaatst: 16 jul 2016 15:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4139
Woonplaats: Zwolle
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Maurice78 schreef:
Leuke reportage Herrias !

heb deze sport dit jaar ook in Ahoy mogen/moeten aanschouwen. (werk)
Er komt stiekem een hoop tactiek techniek en kunde bij kijken.

laaste vind ik het leukst door het contrast
tussen de vrachtwagen en de skelter :)
bedankt voor je reactie. Ik vond het zelf erg leuk een keer de sfeer te kunnen proeven op een weiland in een heel klein dorp . Het was onderdeel van een 4 daags feest. Gr. Ria


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 trekker trek spelregels
BerichtGeplaatst: 16 jul 2016 20:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1218
Deze serie vind ik aantrekkelijker om naar te kijken dan de vorige. Prima afwisseling van de beelden en standpunten!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed