Weer wat herbewerkingen, ik zet er een link naar de originele bewerkingen bij. De bedoeling van deze nieuwe bewerkingen is om een wat rauwere sfeer te creeren, wat meer "vintage" straatfotografie.
Deze twee waren uit de serie van Santa Semana foto's, waarvan ik er eentje in kleur had gelaten en eentje al in z/w had bewerkt. Beide originele bewerkingen zijn door een workflow gegaan van Lightroom en NIK. De workflow voor deze nieuwe bewerkingen bestaat uit Lightroom en Photoshop, wat me het gevoel geeft dichter bij het oude dokawerk te blijven, ook al gebruik ik NIK ook uitsluitend met eigen instellingen. Alle opmerkingen zijn wederom welkom!
Update: ik zet er ook even de onbewerkte foto's bij, ik heb alleen de Z/W-knop in Lightroom gebruikt voor de kleur. F2 heb ik ook met +0,7EV gecorrigeerd, lijkt me een eerlijkere vergelijking gezien de onderbelichting.
F1 - Exif: f/4, 1/13s, ISO800, 24mm, -2/3EV (ik onderbelicht nachtfoto's altijd)
Link naar originele post,en de onbewerkte versie:

F2 - Exif: f/8, 1/125s, ISO200, 35mm, -1EV (onderbelichting was toch geen foutje, had met clipping van de lucht te maken)
Link naar originele post (F6),en de onbewerkte versie: