Het is 29 maart 2024 13:23


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Toerisme 2
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 07 okt 2017 08:33 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Foto 1
Lens: EF50mm f/1.8 STM
ƒ/2.8
50.0 mm
1/1000
ISO: 100

Fotografie



Foto 2
Lens: EF-S15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
ƒ/4.5
28.0 mm
1/125
ISO: 200

Fotografie



Foto 3
Lens: EF-S15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
ƒ/5.6
85.0 mm
1/400
200

Fotografie



Foto 4
Lens: EF-S15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
ƒ/5.6
85.0 mm
1/250
ISO: 200

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 06:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Leuke serie maar de uitsnedes zouden (wat mijn voorkeur betreft) anders kunnen.

foto 1 zou ik croppen tot de halve mens rechts en het kind onder verdwenen zijn
foto2 zit voor mij links en rechts te krap in het kader.
foto 3 :upc al zou ik ook hier de halve dame links weggesneden hebben.
foto 4 hier zou ik een heel stuk van de rechterkant wegcroppen zodat de aandacht volledig op de rokende jongeren komt te liggen.
Omdat de persoon links al aangesneden is komt op die manier de foto wat meer in balans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 11:57 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gerda-F schreef:
Leuke serie maar de uitsnedes zouden (wat mijn voorkeur betreft) anders kunnen.foto 1 zou ik croppen tot de halve mens rechts en het kind onder verdwenen zijn

Ga ik naar kijken. Ik ben alleen bang de vleugelpunt en een hand net buiten beeld raken, met de halve persoon er af, en dat ook te veel van het vogellijf met het kind er onder. Maar misschien werkt het ook wel, ik ga er mee spelen.

Gerda-F schreef:

foto2 zit voor mij links en rechts te krap in het kader.

Ik heb geprobeerd om het karretje maximaal in de weg te laten staan, dat was voor mij de motivatie voor de krappe kadering.
Gerda-F schreef:

foto 3 :upc al zou ik ook hier de halve dame links weggesneden hebben.
Ga ik ook mee spelen. Ik vind het zelf wel fijn als de stoeprand uit de hoek het beeld in loopt, dus van de zijkant er af betekent dan ook van de onderkant er af. Ook hier probeer ik de karretjes maximaal in de weg te laten staan, maar toch vrees ik dat het met iets van de onderkant af te krap gaat worden. Maar ik ga er mee spelen.

Gerda-F schreef:

foto 4 hier zou ik een heel stuk van de rechterkant wegcroppen zodat de aandacht volledig op de rokende jongeren komt te liggen.
Omdat de persoon links al aangesneden is komt op die manier de foto wat meer in balans.

Dat maakt de context wel iets minder duidelijk, maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Rest te vraag: tot waar? Tot aan de oranje opgerolde huif? Dan is ook die meneer er net af. Ja, dat ga ik even proberen.

Dank voor je feedback!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 14:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zou mijn tijd en energie vooral steken in nadenken wat fotografie voor je betekent.
Wat wil je communiceren met je foto's.
Wie is je beoogd publiek.
Hoe kan ik compositie gebruiken om mijn boodschap te versterken.

Neem de eerste foto.
De twee die zich ongegeneerd het standbeeld hebben eigen gemaakt is al meer dan onderwerp genoeg. Fill the frame daarmee.
Het meisje, de man overbodige poespas in mijn ogen. In der Beschränkung zeigt sich der Meister.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 14:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goede momenten te pakken. Wijze raad van Frans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 20:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Ik zou mijn tijd en energie vooral steken in nadenken wat fotografie voor je betekent.
Wat wil je communiceren met je foto's.
Wie is je beoogd publiek.
Hoe kan ik compositie gebruiken om mijn boodschap te versterken.

Ik vind compositie sowieso heel lastig. Als ik bij dit soort foto's ga letten op een lijnenspel of vlakverdeling dan pak ik 0 momenten. Ik ben daar nu mee aan het oefenen, maar dan in foto's waarin alles stil staat en ik alle tijd van de wereld heb.

Frans schreef:
Neem de eerste foto.
De twee die zich ongegeneerd het standbeeld hebben eigen gemaakt is al meer dan onderwerp genoeg. Fill the frame daarmee.
Het meisje, de man overbodige poespas in mijn ogen. In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dank voor het concrete voorbeeld, wat je weet te koppelen aan mijn bedoeling met de foto. Ik denk dat het me wel moet kunnen lukken om voortaan zo te schieten dat het "bijsnijbaar" is.

Ik moet dus echt aan de fotobewerking. Om een beeld te schetsen van de simplistische status van mijn fotobewerking nu: Als ik al bij snij dan doe ik dat in Microsoft Paint. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 20:48 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De vragen en tips heb je al op je foto's welke ik dan ook volg.

Vind de 3e een prima plaat, zou alleen de dame links eraf halen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 20:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Probeer van een toeristen foto iets speciaals te maken
(standpunt, licht, compo, onderwerp.....)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 21:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Ik zou mijn tijd en energie vooral steken in nadenken wat fotografie voor je betekent....
Hierover ben ik het helemaal met Frans eens. Ik denk dat de meeste winst valt te behalen als je een duidelijk antwoord hebt op deze vraag. Als je duidelijk hebt WAT fotografie voor je betekent, kun je nadenken WELKE beelden hierbij horen en HOE je die beelden dan wilt vastleggen. De methode moet wel bij je persoonlijkheid passen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 21:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3543
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het element dat je wilt vastleggen, het toerisme, zit wel duidelijk iedere keer in de foto.
Vooral veel doen en denk dat dingen zoals jezelf aangeeft, zoals compositie foto's maken met dat bewuste doel, behulpzaam jan zijn. Hoe minder je nadenkt hoe beter. Dit betekend echter wel dat dingen zo eigen gemaakt moeten zijn dat je er niet meer (teveel) over na hoeft te dénken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 22:19 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Frans schreef:
Ik zou mijn tijd en energie vooral steken in nadenken wat fotografie voor je betekent....
Hierover ben ik het helemaal met Frans eens. Ik denk dat de meeste winst valt te behalen als je een duidelijk antwoord hebt op deze vraag. Als je duidelijk hebt WAT fotografie voor je betekent, kun je nadenken WELKE beelden hierbij horen en HOE je die beelden dan wilt vastleggen. De methode moet wel bij je persoonlijkheid passen.


Uh, ja..... Er is zo'n uitspraak: Het leven wordt voorwaarts geleefd en achterwaarts begrepen.

Toegepast op de tijdsspanne van "het leven" is die stelling wat dramatisch, maar ik heb voor "mijn fotografie" wel nog te weinig in de achteruitkijkspiegel om er iets zinnigs over te kunnen zeggen denk ik. Nou ja, ik ben aan het denken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Toerisme 2
BerichtGeplaatst: 08 okt 2017 22:26 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dave schreef:
Het element dat je wilt vastleggen, het toerisme, zit wel duidelijk iedere keer in de foto.
Vooral veel doen en denk dat dingen zoals jezelf aangeeft, zoals compositie foto's maken met dat bewuste doel, behulpzaam jan zijn. Hoe minder je nadenkt hoe beter. Dit betekend echter wel dat dingen zo eigen gemaakt moeten zijn dat je er niet meer (teveel) over na hoeft te dénken.


O.k. helder!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed