Dank jullie voor de reacties!
Gerda, de uitdaging bij straatfotografie is dat je bezig moet zijn met wat er gebeurt, en tegelijkertijd je camera instellingen goed moet hebben staan. Het enige waar ik me eigenlijk mee bezig wil houden dan is het diafragma, ik laat de camera de rest uitzoeken. Als dat dan niet goed gaat zoals hier, dan is er een mooi moment verloren gegaan.
Frans, ja zo heb ik het ingericht. Het diafragmaspeelt hier helaas niet mee. In de praktijk levert dit altijd een groot diafragma op. Bijstellen blijkt ten koste te gaan van de sluitertijd. Hier: de camera kiest 1/60s (ingestelde min) bij ISO200 en f2.8. Niks mis mee. Ga ik het diafragma verkleinen naar f13 dan zijn dat ruim 4 stops. Ik zou graag zien dat dan de ISO naar 1600 gaat (ingestelde max), en daarna de sluitertijd naar 1/30s. Dat is echter te ingewikkeld voor de camera die simpelweg de sluitertijd gaat verlagen naar 1/7. Ik vermoed dat ik te veel verwacht, en hier handmatige sluitertijd had moeten kiezen.
Judith, dank je. Ik hoopte idd dat de verkleining wel genoeg zou zijn om de onscherpte te maskeren. Maar jullie zien ook alles he