Het is 04 jun 2025 13:24

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Naar de finale
 Naar de finale
BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 00:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
RKC Waalwijk speelde vanavond de tweede wedstrijd in de twee ronde van de nacompetitie (eigenlijk moet ik play-offs zeggen, maar dat doen we dus lekker niet).
Tegenstander Excelsior werd in Rotterdam nipt verslagen met 2-1 door een goal in de blesuretijd.
Thuis werd het vanavond 1-1 en dat betekent dat RKC Waalwijk zich donderdag op mag maken voor de eerste wedstrijd in de finale die misschien naar promotie leid.
Wie zal het zeggen.

Het zonnetje schijnt redelijk lang zo op de avonden. Staat lekker laag en levert op zich wel een mooi licht op. Maar voetbalstadions zijn hoog, maar open. En dit levert dus erg lange schaduwen op. Veld in de schaduw en tribunes in de volle zon. Erg zonde soms omdat je met je lichtmeting niet uitkomt. Wanneer je instelt op het veld zijn je achtergronden overbelicht en als je de achtergrond kiest, dan is het veld en spelers veel te donker.
Gelukkig pakte het hier goed uit

Fotografie
1/640 - f/4.0 - ISO 100 - 280mm

In de tweede helft is het zonnetje dan eigenlijk weg en zijn de lampen aan. Het is echter nog niet donker, dus je hebt nog licht genoeg om vooruit te kunnen. Nu is de verlichting bij RKC niet slecht (dit in tegenstelling tot een hoop andere clubs uit de biercompetitie).
Maar je kunt met het restlicht van de dag nog lekker hoog in de sluitertijden blijven, en dat is lekker.
Fotografie
1/1000 - F/4.5 - ISO 1600 - 280mm

Zo aan het einde van de wedstrijd (het was inmiddels 1-1) begint iedereen toch wel zenuwachtig te worden. Het gaat natuurlijk om 'door naar de volgende ronde' of 'een derde wedstrijd'. Protesten zijn dan ook vanaf de kant niet van de lucht. Wees blij dat foto's geen geluid maken. Terwijl Excelsior in de blesuretijd (het scorebord staat op 90min) een corner mag nemen protesteert trainer Ruud Brood met zijn armen richting de arbitrage dat de extra speeltijd toch echt wel verstreken is.
Fotografie
1/200 - f/5.0 - ISO 1000 - 28mm

En toen was het feest. Einduitslag 1-1 en aangezien de eerste wedstrijd is gewonnen, is RKC Waalwijk dus door naar de volgende ronde. De derde ronde wel te verstaan. Weet men te winnen van De Graafschap, dan is het na twee seizoenen gedaan met de Biercompetitie en is RKC Waalwijk weer terug in de hoogste klasse (Lijkt me een stuk leuker. a) Op zondag b) Beter licht)
Dit is natuurlijk een groot feest voor de ruim 5000 aanwezige supporters. Als fotograaf ga je op zoek naar degene in een leuke uitdossing en een leuke feeststemming. Deze mensen zitten altijd achter me langs de lijn en zijn er altijd met deze uitdossing. En ze vierden feest!
Fotografie
1/200 - f/4.0 - ISO 2500 - 84mm

Dan zit het erop. Het stadion is nagenoeg leeg, de spelers zijn vertrokken en de stewards zijn aan het opruimen. Zelf pak je dan ook je spullen in. Ik stond nog even te praten met een andere fotograaf die veel meer moest inpakken toen een aantal spelers weer uit de kleedkamer kwamen. Een groepje fans was ook nog in het stadion en stonden nog steeds te zingen. Ik keek naar de drie spelers die terugkwamen en dacht dat ze gingen uitlopen. Maar ik knipperde even goed en zag dat er 1 met niet meer dan een handdoek het veld op kwam. Wat ging er gebeuren. De spelers vierden de overwinning zelf ook nog groots voor dat publiek samen met 1 fan.
Snel de tas open, camera in elkaar en flitser erop en rennen naar die hoek. Dat zijn de momenten die je niet mag missen.
Fotografie
1/200 - f/4.0 - ISO 1250 - 24mm

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Naar de finale
BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 00:28 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Ik vind alleen je laatste foto goed omdat dit eigenlijk de enige is met een echt pakkend moment! De rest komt me wat afstandelijk over (en dan niet de letterlijke afstand ;))

Zelfs die met de supporters die "uitbundig feest vieren" komt niet echt over. Dat hele vak had geel/blauw moeten zien. Nu zijn die 2 zo zielig....

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Naar de finale
BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 00:35 
Lid
Fotografie

Foto #1 is 100mm verderop.
Foto #2 is ook niet closer te maken
Foto #3 Levert me problemen met de club op (en dus mijn accreditatie) als ik er verder op kruip
foto #4 geef ik je gelijk in, maar ik heb niet het budget om een compelte tribune aan te kleden
foto #5 is inderdaad de mazzel dat je dan nog op het veld bent en dan kun je er wel opkruipen. Vanavond op RTL ook nog even zitten kijken en je ziet de andere fotograaf en ikzelf echt er tussendoor rennen :)

Naar de finale
BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 00:47 
Lid

Ik zei nog niet de letterlijke afstand ;) Ik bedoel dat de fotos me niet pakken.

1 is erg wijd en ik zie niet wat er nou gebeurd of wie de bal als laatste aanraakt
2 in principe ok, maar mist wat om mijn aandacht vast te houden (weet zo niet wat)
3 Ik wil zn gezicht zien, die spanning en emotie! Niet zn rug... Ik snap dat je niet zomaar voor hem kan gaan staand, maar nu zegt het zo weinig. Het is dat ik het verhaal erbij heb, maar misschien was ie het wel oneens met een kaart ofzo.
4 Jij hoeft ze ook niet aan te kleden ;) maar nu klopt je verhaal niet met het plaatje. Ik zie maar 2 mensen die wat uitgelaten zijn. En geen enorm feest.
5. Gewoon goed, kan zo in de krant :D

Naar de finale
BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 11:02 
Lid
Fotografie

Leuke serie

Naar de finale
BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 19:01 
Lid
Fotografie

De tweede is een mooie, maar de 5de is een regelrechte topper :upc Schitterend beeld heb je hier weten te vangen.

Naar de finale
BerichtGeplaatst: 28 mei 2009 12:10 
Lid
Fotografie

@Ko3n,
Ik ga vanavond eens kijken of ik een leuk plaatje van de coach kan maken in zijn gezicht, voor de wedstrijd. Heb wel een idee

--

Voor de anderen, natuurlijk ook bedankt voor de reacties.
#5 stond vandaag in het klein op de voorpagina van een lokale krant en bij hun op internet

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp