Het is 04 jun 2025 13:18

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Klassieke motorfietsen in Heerenveen....
 Klassieke motorfietsen in Heerenveen....
BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 19:01 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vorig jaar kwamen deze oude machientjes aan de start voor een demo/race en ondanks het slechte weer van toen konden toeschouwers,rijders en organisatie terugkijken naar een zeer geslaagd evenement.
Ondanks dat ik de periode waarin deze "ouderwetse" niet bewust heb meegemaakt, maar zeker wel het bestaan van wist.
Blijft het toch wel apart om naast de hypermoderne motorfietsen die ik zeer regelmatig voor mijn lens krijg dit oude materiaal in het echt te zien maar bovenal ook te horen.
De rijdende museumstukken op wielen worden zeer goed onderhouden door een stel enthousiaste fanatiekelingen met aderen waar motorolie door heen stroomt.

In photoshop de foto's omgezet naar zwart/wit, wellicht dat ter plekke de camera op zwart/wit in te stellen was wellicht beter geweest.
Ondanks een uitgezet parcours bestaand uit veelal linker bochten en 1 rechter bocht, was de rechterbocht niet veel soeps ( de schaduw van een gebouw pal in de bocht verpestte alle foto's )
Ik ben zoveel mogelijk gegaan in deze selectie voor echte ouderwetse opnames naast de moderne gehulde rijders laat ik enkel de rijders met de ouderwetse pothelmen en het ouderwetse vizier zien.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 19:08 
Lid
Fotografie

Leuke serie maar had ze eigenlijk ook wel in kleur willen zien. En terplekke de instelling van zwart/wit kiezen zou ik nooit ! doen. Nu heb je keuze.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 20:45 
Lid

Qua scherpte en compo zijn de foto's mooi. Nr 5 is mijn favo. Ik heb hier en daar wel het gevoel dat de foto's iets overbelicht/uitgebeten zijn. En inderdaad niet ter plekke voor z/w kiezen maar de bewerking thuis maken. Heb je altijd keus.

ps: misschien wel handig om d foto's de volgende keer even te nummeren. :-)

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 22:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik hoef denk ik niet meer te zeggen dat je ter plekke nooit in zwart/wit moet fotograferen. Daar heb je een computer voor waarmee je op veel meer manieren een foto om kan zetten. Ik ken er 9, maar er zijn er volgens mij 11.
Welke heb jij gebruikt? Ik vind de lichte gebieden namelijk nog te licht en daardoor afleidend.

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp