De kleine mannen gaven deze ochtend 'acte de presance' tijdens de 29e kermisronde in Kaatsheuvel. Grappig om te zien hoe die kleine spruiten soms op fietsen rijden die 'op de groei gekocht zijn' en daardoor soms nog veel te groot

:
De snellere jongens en meisjes komen vanmiddag, maar dan lig ik denk ik met een potje bier achter de computer.
1

Er werd s'ochtends afgetrapt met een Dikke Bandenrace. Meedoen is belangrijker dan winnen en het is dan ook een evenement voor de lokale jeugd. De latere wedstrijden trekken renners vanuit het hele land en dat niveau is toch iets te hoog voor de wat onervaren beentjes van een hoop kinderen. Daarom dus een Dikke Bandenrace, gewoon op de eigen fiets en geen speciale peperdure racer. Maar neemt niet weg dat je daar ook foto's van kunt maken natuurlijk.
2

Vooraf aan de race is er natuurlijk de mogelijkheid voor een heus stukje verkenning en het warmrijden van de spieren. Het parcours was 1600 meter lang en het was vrij makkelijk om achterop te komen, door een simpel straatje door te lopen. Voordeel is dat er tijdens het inrijden ook nog door de renners rond wordt gekeken. In de race liggen de koppies toch wat meer gefocused op het asfalt voor ze en kijken ze niet zo ver vooruit.
3

En dan gaan we langzaam beginnen. Opstellen op de lijn. Allemaal langs elkaar. Nog niemand over de streep. Even wachten totdat iedereen er is. Een prima moment om je even te focussen.
Even dat kleine puntje van bezinning. Misschien nog even nadenken over de woorden van je moeder; "vanavond geen eten als je verliest". Deze kinderen zijn natuurlijk gezegend met een bepaalde aanleg. Een enkeling met echt talent (hopelijk). En dat legt toch ook al een bepaalde druk op deze jonge schouders (vaders en moeders, het moet vooral leuk zijn om te fietsen als u meeleest)
4

En dan weg! Om je heen kijken, niemand raken, niet vallen want dan zijn je kansen verkeken.
5

Insnijden voor een bocht naar links. Ook deze mannen gaan best rap en best dicht langs de stoeprand. Het is echt geen optie om in de apex/clipping-point van de bocht te gaan zitten. Je wilt toch een laag standpunt en als je daar ziet, dan zien ze je over het hoofd en rijden ze je vierkant omver. Dan maar net erbuiten blijven zodat ik ze lekker van voren kan fotograferen. Je ziet de bocht liggen in de reflectie van de bril.
6

Deze is van de binnenkant van dezelfde bocht. Netjes vanaf de stoep,
7

Maar uiteindelijk wint er natuurlijk maar eentje
Ik moet toegeven dat de achtergronden van mijn nieuwe 70-200 heel wat mooier zijn dan van mijn 100-400. En daar ben ik wel happy mee. Geen storende spikkels meer, maar lekker zacht.
Ik hoop dat ik u met de plaatjes vermaakt heb.