@Frans:
Geloof me, er staat echt geen raam waar het zand tegenaan spat. Het zou dan allang gesneuveld zijn maar wel een leuk idee voor de volgende keer
De foto's zijn gemaakt met een 300mm 2.8 en met een groot diafragma krijg je veel scherpte/diepte. Vandaar dat het onderwerp scherp is en de achtergrond onscherp. Dat het een beetje dof is heeft te maken met het stof dat de auto's nalaten. Naarmate de wedstrijd vordert blijft het stof over de hele baan hangen omdat de snelste de langzamere auto's al bijna ingehaald hebben.
De nabewerking is minimaal. De kleuren zijn zoals ze uit de camera komen en omdat dit een kleine afbeelding is heb ik ook minimale verscherping toegepast, iets van 0,3 uit mijn hoofd.
Ik doe bijna nooit iets aan nabewerking,zelfs niet croppen. De foto's moeten op dat moment al goed zijn en anders gaan die direct van het kaartje af. Eenmaal thuis kom ik ook nog wel foto's tegen die niet aan mijn verwachtingen voldoen en die gaan direct naar de prullenbak.
Foto's uitzoeken doe ik ook nooit. De hele map gaat op de HD en als ik iets nodig heb dan zoek ik dat op. Wanneer ik dan iets tegen kom dat niet goed,of slecht,is dan gaat dat ook in de prullenbak.
Ik heb helemaal geen tijd om alle foto's uit te zoeken. Ik kom vanzelf wel weer iets tegen.