De mannen in spandex hier zijn ze dan........ Wat de spandex betreft had het spannender gekund.
Sport is een lastige tak van fotografie, het vraagt weer andere vaardigheden van de fotografie als een "landschapsfotografie.' Desalniettemin heb jij ook deze uitdaging aan willen gaan. Leuk, ik zou willen dat meer leden zich hier eens aan wagen, wordt het aanbod in het forum sport ook groter. En dan nu een kritisch blik op de foto's. Neem bij al mijn woorden mee dat ik niet kan inschatten hoe de omstandigheden waren ter plaatse. Ik bedoel daarmee de ruimte die je had om je in en rond het parcours te bewegen.
foto 1, vind ik niet zo spannend compositie. Ik zou er voor gekozen hebben om hem op de plaat te zetten als hij neer komt in de modder, dat is de actie. Mss springt de modder mooi om hoog waardoor het beeld meer gaat leven. Nu is het een statisch iets en mis ik de 'spanning' waardoor de opname mijn aandacht langer vasthoudt.
foto 2 , is eigenlijk hetzelfde als opname 1. Ook hier mis ik spanning, je hebt de man mooi gevangen in zijn sprong. Mss was het mogelijke geweest om hem recht van voren te platen, waarbij je zelf een laag standpunt inneemt? Moet je zelf niet bang zijn voor vuile knieën.
foto3, man op schutting, lekker scherp en mooie kleuren. Ik denk dat de actie al geweest is die de opname 'actiever' maakt. Ik bedoel ermee te zeggen, hoe is hij OP de schutting gekomen, was dat een eitje of gleed hij telkens uit?
foto 4, tja die kan met niet bekoren. Ben niet zo gecharmeerd van de uitsnede. Dat je nog zijn blik hebt kunnen vastleggen is mooi meegenomen.
Mss ben je het niet met me eens maar zo zie ik het. En mss heb je er wat aan...