Het is 03 jun 2025 22:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Keeper onder vuur
 Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 11 nov 2013 21:30 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zaterdag een flink plak slaag gehad van de koploper. 6-1 verloren. Voordeel is dan wel dat mijn zoon veel te doen heeft tussen de palen.
Heb de mooiste, vind ik dan bij elkaar gezet.
Voor mij is hij toch wel een topper maar ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 11 nov 2013 22:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Geslacht: Vrouw
Ach gossie, foto 8 is wel heel deprimerend......maar geeft goed weer dat er een nederlaag is geleden. Doelpaal staat wel scheef....

In sommige foto's mis ik iets, daar waar het bij de keeper om gaat. Voor mij, een ik ben een leek op dit gebied, mis ik spanning in foto 2,3 en 6. Het zou sterker zijn als de keeper in duel een bal tegenhoudt. Dat komt al beter tot zijn recht in opname 4. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....

Foto 2 is niet lekker omdat zijn armen voor zijn gezicht zijn. Wellicht had een moment eerder of zelfs later beter geweest om af te drukken. Mss heb je die wel of niet?

Persoonlijk vind ik deze serie minder scherp als eerder geplaatste opnames van je fotosmurf. Ligt dit aan mij of valt het jou ook op?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 12 nov 2013 00:16 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Art Dank voor je reactie.
Wat betreft de doelpaal. Ik heb ooit geleerd van een sportfotograaf dat doelpalen altijd scheef staan en niet te gebruiken zijn om foto's recht te zetten. Ik gebruik zelf meestal de palen van de bording of de ballenvangers, zijn de hoge netten achter het doel.

Ik maak ook veel liever spannende platen en begrijp wel wat je bedoelt maar het is verdomde lastig om dat te realiseren. Heel vaak schiet ik acties van hem die dan eigenlijk verpest worden door spelers die door het beeld lopen. Ik heb foto's van hem dat hij onder tegenstanders doorgaat met de bal over de grond. Dat zijn de mooiste maar die maak je niet elke week.

Foto 3 en 6 vind ik zelf gewoon hele mooie platen. In nr 3 is het voor mij de bal die net boven zijn handen zweeft. In nr 6 is het de focus op de bal en zijn houding. Nr 2 had ik ook liever de bal op zijn handschoen gezien en dan het liefst nog met een of twee aanvallers erbij. Maar ja je kan niet alles hebben en je bent afhankelijk van wat er gebeurt in een wedstrijd.

Het is mij ook opgevallen. Er zitten wel een paar krops tussen. Ik vind het wel raar als ik erover na ga denken. Ik ben van de F2.8 afgestapt omdat ik meer scherpte wil hebben en het wordt juist minder. Wat ik zelf nog kan bedenken is dat het weer donkerder wordt en dat ik iets hoger in de iso moet kruipen.

Misschien zijn er nog meer sportfotografen op het forum die nog wat tips hebben.

Jij gaat lekker he met je schaatsfoto's. :)

Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 12 nov 2013 20:46 
Lid
Fotografie

Prima platen weer.
Misschien eens proberen om te pannen? Geen idee hoe dat uitpakt bij voetbalfoto's.
Maar lijkt me wel een experiment waard.

Profiel op dit foto forum
 Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 12 nov 2013 21:12 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Fotosmurf schreef:
Art Dank voor je reactie.

Misschien zijn er nog meer sportfotografen op het forum die nog wat tips hebben.

Jij gaat lekker he met je schaatsfoto's. :)

Het zou zo leuk zijn als op jou oproep ook reacties of tips kwamen.

Ja, het schaatsseizoen is weer volop bezig. Dus voor mij genoeg kansen om er iets leuks van te maken.

Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 12 nov 2013 21:45 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

We wachten het af Art, ik blijf toch wel voetbal platen en op zoek naar de uitdagingen.

Bjorn ook bedankt voor je reactie.
Ik heb geen ervaring met pannen maar wat mij altijd opvalt zijn de lage sluitertijden en die heb ik juist altijd lekker hoog staan bij het voetbal.
Daarbij denk ik dat het bij een speler die een sprintje trekt nog wel zou kunnen maar bij een keeper werkt het denk niet omdat die vaak uit zijn positie handelt.

Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 00:02 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Meeste actie van deze serie zit in foto 4, die spreekt mij hier 't meest aan. :upc
Jammer dat de speler rechts erop staat....wat springt dat mannetje met die groene sokken hoog, je verwacht dat ie elk moment tegen de lat aan kopt. :shock

Keeper onder vuur
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 00:58 
Lid
Fotografie

aardige serie, vind #4 de beste van allemaal plus de laatste, om de misère te karakteriseren. :D
Valt op dat de keeper steeds z'n mond open heeft,komt niet erg sterk over (als keeper dan) :angel

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp