Art Dank voor je reactie.
Wat betreft de doelpaal. Ik heb ooit geleerd van een sportfotograaf dat doelpalen altijd scheef staan en niet te gebruiken zijn om foto's recht te zetten. Ik gebruik zelf meestal de palen van de bording of de ballenvangers, zijn de hoge netten achter het doel.
Ik maak ook veel liever spannende platen en begrijp wel wat je bedoelt maar het is verdomde lastig om dat te realiseren. Heel vaak schiet ik acties van hem die dan eigenlijk verpest worden door spelers die door het beeld lopen. Ik heb foto's van hem dat hij onder tegenstanders doorgaat met de bal over de grond. Dat zijn de mooiste maar die maak je niet elke week.
Foto 3 en 6 vind ik zelf gewoon hele mooie platen. In nr 3 is het voor mij de bal die net boven zijn handen zweeft. In nr 6 is het de focus op de bal en zijn houding. Nr 2 had ik ook liever de bal op zijn handschoen gezien en dan het liefst nog met een of twee aanvallers erbij. Maar ja je kan niet alles hebben en je bent afhankelijk van wat er gebeurt in een wedstrijd.
Het is mij ook opgevallen. Er zitten wel een paar krops tussen. Ik vind het wel raar als ik erover na ga denken. Ik ben van de F2.8 afgestapt omdat ik meer scherpte wil hebben en het wordt juist minder. Wat ik zelf nog kan bedenken is dat het weer donkerder wordt en dat ik iets hoger in de iso moet kruipen.
Misschien zijn er nog meer sportfotografen op het forum die nog wat tips hebben.
Jij gaat lekker he met je schaatsfoto's.