Het is 12 mei 2025 22:36

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Sophie de Boer @GP Sven Nijs
 Sophie de Boer @GP Sven Nijs
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 10:22 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

4
Fotografie

5
Fotografie

6
Fotografie

7
Fotografie

8
Fotografie

Laatst bijgewerkt door kawaracer op 03 jan 2016 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 11:14 
Lid
Fotografie

De derde tot en met de zesde, en de achtste doen het qua beelden en spel scherptediepte voor mij het sterkste.

Kleuren lijken een fractie te koel te zijn in deze serie :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 11:19 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
De 2e voor mij de meest sprekende foto van deze mooie serie. Nu 1 en 7 zijn identiek. Gr.

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 12:06 
Lid

herrias schreef:
Nu 1 en 7 zijn identiek. Gr.

Sorry de verkeerde link, ondertussen aangepast.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 14:11 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Opname 1 is een leuk moment. Ze gaan bergop en ploeteren door de modder. Voor mij ligt de scherpt nét niet goed. Deze ligt op de achterste renner terwijl ik de voorkeur geef aan de voorste renner.
Opname 5 kan met niet boeien, ik vind de uitsnede erg vreemd waardoor het niet lekker kijkt.
Opname 7 leuk moment, heel jammer dat de linker renner aan het kader vast zit. Heb je nog ruimte daar? Daar zo ik nog even naar kijken.

Je bent duidelijk gecharmeerd van de dame, die heb je telkens er mooi opstaan.Het lijkt me lastig om veel variatie in de opnames te maken aldaar. Ik kan niet inschatten hoe druk het is op z'n evenement.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 16:07 
Lid
Fotografie

Een fraaie serie, maar het ploeteren en afzien had ik (denk ik) toch meer in deze serie tot uiting laten komen. Gezien de hoeveelheid modder kan ik me niet voorstellen dat het een licht parcours is. Nr 1 is voor mij dan ook de beste, wellicht op te delen in 2 flink gecropte foto's.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 18:25 
Lid

ArtenCo schreef:
Opname 1 is een leuk moment. Ze gaan bergop en ploeteren door de modder. Voor mij ligt de scherpt nét niet goed. Deze ligt op de achterste renner terwijl ik de voorkeur geef aan de voorste renner.
Opname 5 kan met niet boeien, ik vind de uitsnede erg vreemd waardoor het niet lekker kijkt.
Opname 7 leuk moment, heel jammer dat de linker renner aan het kader vast zit. Heb je nog ruimte daar? Daar zo ik nog even naar kijken.

Je bent duidelijk gecharmeerd van de dame, die heb je telkens er mooi opstaan.Het lijkt me lastig om veel variatie in de opnames te maken aldaar. Ik kan niet inschatten hoe druk het is op z'n evenement.

Bij foto1 verwachte ik Pavla Havlikova als eerste op het heuveltje en ik was dus wat verrast om langs de andere kant Sophie eerste te zien boven komen, vandaar dat de scherpte niet op haar ligt. Bij het volgende shot foto 7 ligt de scherpte wel goed maar het veranderen van scherpstelpunt ging niet snel genoeg om Pavla nog wat ruimte te geven.
De 5de is bij het af duiken van het heuveltje en was niet ruimer te kadreren met de 80-200. Maar doordat de blik er wel mooi scherp opstaat vind ik hem wel iets hebben. ('t mag misschien nog wat krapper om toch een boeiend beeld te krijgen?)

Doordat vele rensters met een bril en ook vaak met het hoofd naar beneden rijden, is de blik vaak moeilijk te vangen. Bij haar lukt dat blijkbaar wel regelmatig.
Bij de dames is de drukte meestal nog wel te doen, maar bij de jeugd en bij de dames zoek ik mijn plekjes waar ik bij de heren wil staan. Eens ik in mijn ogen het beste plekje heb, blijf ik staan Want bij de heren zijn alle interessante plekjes overbevolkt. Na de derde ronde van de heren gaik naar andere gekozen plekjes in de hoop er nog iets te kunnen zien maar meer dan 3 plekjes op een cross lukken meestal niet.

Het ploeteren viel ondanks de modder wel mee, er bleef redelijk wat snelheid inzitten, op de plekken waar ik stond toch (de heren reden het heuveltje op daar zag je dan wel regelmatig een slippertje). Hoewel de afdaling (foto 6 en 8) erg voorzichtig genomen werd.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2016 22:14 
Lid

Ik vind het een mooie actie serie!!! Gr. Hans.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp