Het is 01 aug 2025 16:17

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Nu echt op de step
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 13:13 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Martinvh schreef:
Vind m opzich nog niet zó verkeerd hoor,.. zeker met wat Ps-werk is ie denk ik nog wel aardig op te halen. ik zou wat met de levels/curves spelen om hem wat lichter te krijgen en de kleuren wat op te halen.

@Gemini,
Ik heb nu laatst juist gehoord dat sport juist wel op diafragma voorkeuze wordt geschoten.
Dit doordat de camera anders automatisch eerts het F-getal naar beneden knalt en dan pas de ISO , waardoor je dus vaak met een heel klein scherpte gebied zit.
De uitleg was , eerst op diafragma voorkeuze dan je ISO omhoog knallen tot je sluiter 1/1000 leest in het gebied waar je gaat schieten. Zo heb/hou je dus de gewenste scherpte/diepte in je foto's én weet je zeker dat je de boel bevriest met 1/1000.
( moet je natuurlijk wel een cam hebben die 800+ ISO aankan :angel )

Wat betreft diafragma voorkeuze of sluitertijden voorkeuze hanteer ik veelal het volgende.
Buitensport ( geen kunstlicht of slechte verlichting ) sluitertijden voorkeuze dit geld veelal voor auto/motorsport.
In hallen met kunstverlichting werk ik op diafragma schreeuwerige reclameborden zoals bij het schaatsen vermijd ik het liefst ( en op F2.8 wil dat prima ) ander voordeel is dat je niet te hoog in je ISO hoeft te schroeven om een flinke sluitertijd te pakken.
Het onderwerp minimaal bevriezen vind ik voldoende tot 1/1000e sec ( hiermee doel ik niet op auto/motorsport daar wil je juist beweging )

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 14:15 
Lid
Fotografie

Je naam doet vermoeden dat je er verstand van hebt!
Zou je bij steppen (gaat zo'n 5 a 10km per uur) ook kiezen voor 1/1000ste?

Profiel op dit foto forum
 Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 14:18 
Lid
Fotografie

Sports-Photography schreef:
Nagtie schreef:
nee want op mijn mooiste foto's wil ik wel alleen oohh's en aaah's haha!

jumper schreef:
:jump :blink :wacko :eek :rainbow :tsss :byecry :byecry
Jumper BB

Nagtie schreef:
??? sorry misschien ben ik ouderwets maar ik kan niks met smileys! Geen idee wat je nu wilt zeggen!

De foto is zo mooi dat je er springerig van wordt, vervolgens raak je in shock, maar ook helemaal maf, je b*k valt open zo mooi. Je ziet groen en geel van jaloezie? je wordt er zelfs sarcastisch van, de foto ontroerd je diep, als je bent bij gekomen nog een keer.

Simpel, de "bek" valt hem open van verbazing.
Wat betreft je reactie dat je enkel ooh's en aah's wil, prima maar wat leer je daar van?
Op een bepaald moment kijk je als maker van een bepaalde foto te moeilijk naar je onderwerp.
Wat tekst over wat er beter had gekunt zodat iemand iemand anders hem geslaagder vind is soms erg verfrissend zeker als iemand er geen kijk op heeft.

Ik wil helemaal niet alleen ooh's en aah's maar sommige foto's wil ik niet laten afkraken! Daar ben ik trots op en dat wil ik blijven. De andere daar mag iedereen mee doen wat hij of zij wilt, die post ik dus wel.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 23:13 
Lid
Fotografie

zucht... ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier alles plaatst! Er zijn 2 of 3 foto's die ik hier niet plaats.. gaan we daar nu een heel gezeur over maken. Ik plaats gewoon de goede foto's. Op die 3 foto's wil ik nu juist geen gezeik hebben, omdat ik die gewoon mooi wil blijven vinden!

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010 00:23 
Lid
Fotografie

Als ik een foto mooi vindt en verder niemand dan vindt ik hem toch mooi .
Omdat ik er een bepaaltde gedachte of emotie bij die foto heb.
Dat kan mij niemand ontnemen .
En ik neem aan van jou ook niet.

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010 07:52 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Nagtie schreef:
zucht... ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier alles plaatst!

Klopt, ik plaats niet waar ik zelf niet tevreden over ben. Als ik zelf al weet wat er mis is, dan hoeft een ander me dat niet meer te vertellen.
Ik plaats waar ik tevreden over ben.
Als anderen dan punten zien die ik verbeteren moet, dan doe ik daar mijn voordeel mee. :D

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010 10:07 
Lid
Fotografie

kunnen jullie niet lezen of willen jullie niet lezen! als de vgz kinderen op mijn werk zo zouden weigeren iets te begrijpen zouden ze echt een probleem hebben!
Ik plaats geen slechte foto's alleen foto's waar ik over twijfel of die ik gewoon goed vind, die enkeling die ik niet laat zien, daar op wil geen beoordeling!

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010 13:30 
Lid

Nagtie schreef:
Je naam doet vermoeden dat je er verstand van hebt!
Zou je bij steppen (gaat zo'n 5 a 10km per uur) ook kiezen voor 1/1000ste?

Nee hoor lijkt enkel zo.
Lees het mijn reply eens goed!
Ik zal mijzelf wel even citeren:

Citaat:
Het onderwerp minimaal bevriezen vind ik voldoende tot 1/1000e sec ( hiermee doel ik niet op auto/motorsport daar wil je juist beweging )

Zou jouw onderwerp geplaatst kunnen worden onder sporten welke uitgeoefend worden in een slecht verlichte hal. Of hebben wij te maken met een "sport" welke op een of andere manier snelheid moet uitstralen en niet statisch moet overkomen!
Om het in "VGZ" taal uit te leggen kies je sluitertijden aan de hand van je onderwerp en bepaal in welke vorm je dynamiek wil.

Aangaande je foto's die zijn in jouw ogen goed, maar heb je weleens soortgelijke foto's van anderen bekeken?

Het zou je sieren om ons niet te vergelijken met mensen met een beperking en meer open te staan voor kritiek zowel opbouwend als terechte complimenten.
In mijn ogen zijn er voldoende verbeterpunten werk daar eerst aan i.p.v ons als kwaaie pier neer te zetten.

Wat betreft het plaatsen van foto's A wees kritisch B neem feedback mee om verder te leren.
Maar blijkbaar weet je alles van fotografie af en zit je niet te wachten op feedback ( tenminste niet de negatieve )
What doesn't kill you makes you stronger leer dus ook om te gaan met opbouwende kritiek.
Je kunt niet de foto maken welke iedereen aanspreek

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010 21:51 
Lid

Ik vind dat er hier veel letters worden verprutst terwijl er andere mensen staan te springen om comment's op hun foto's te krijgen.
Zoals deze, die heeft zijn beste of mischien slechtste foto gepost en verwacht zeker geen ooooooooo's en aaaaaa's
http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=17053
Jumper BB

Nu echt op de step
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010 12:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
@Nagtie

Wat vindt jij zelf van de foto en wat vindt je der mooi aan?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2