Wat een discussie, jezus.
Als je geen gezeur wilt over ruis kun je beter selectiever met je foto's omgaan en goed nadenken voor je iets plaatst.
Als je enkel lovende woorden wil zit je hier verkeerd, echter zie ik mensen die je veel aanwijzingen geven, maar jij ziet het als pogingen om je onderuit te halen.
Voor mijn werkzaamheden voor een persbureau weet ik zelf waar ik aan moet voldoen, daarnaast weet ik exact wat ik met mijn camera's kan en hoe ze presteren.
Als ik dit zou inleveren was het einde oefening voor mij.
Hetzelfde geld voor de bewerking die eigenlijk geen bewerking is, enkel het publiek zwart gemaakt.
Jij vind het mooi, maar het laat niks van het moment zien.
Sport = emotie de enige emotie die hierin terugkomt is de wanprestatie van de fotograaf en dan doel ik meer op de discussie.
Een foto ( een goeie ) kan meer dan 1000 woorden zeggen jij bent 1000 woorden nodig om deze foto goed te praten.
In vervolg kun je beter zorgen dat jij weinig meer hebt toe te voegen aan de foto en dat deze spreekt wat jij wil zeggen.
Lukt je dit dan ben je in mijn ogen een goede fotograaf!
Ondanks de inschrijving van enkele tientjes en het afdragen aan belasting word ik aangemerkt als een pro, maar een echte pro blijft kritisch naar zijn werk kijken en daar waar nodig weet hij/zij verbeteringen aan te brengen zowel fototechnisch als aan het materiaal.
p.s overigens mooie fotograaf dat onscherpte niet uitmaakt bij sportfotografie ik denk dat met mij bijna alle fotografen verkeerd bezig zijn dan.
Elke foto die scherp is gooi ik vanaf nu weg en fotograferen bij snelheidssporten trek ik mijn camera niet meer mee onscherpte hoort er namelijk bij.