Het is 13 mei 2025 01:19

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Tsjechie in de tennis
 Tsjechie in de tennis
BerichtGeplaatst: 07 nov 2009 17:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb de aanvulling gedaan die ik wou doen in mijn vorig bericht namelijk dat de laatst genoemde beroepsfotograaf verschillend is als de andere beroepsfotograaf waarvan veel hoger sprake was.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tsjechie in de tennis
BerichtGeplaatst: 07 nov 2009 18:35 
Lid

AJL schreef:
Mijn pc is versleten en springt regelmatig uit, daarover heb ik bericht in een andere rubriek.
Dus hou ik mijn bericht zo kort mogelijk.
Ik ben mijn tennisfoto's gaan laten afdrukken bij een beroepsfotograaf in de buurt. Die heeft mij nog een hoop tips gegeven, maar hij zei ook het volgende (wat relevant is voor de hogere diskussie) :
1) Ruis
Mijn D70S is nog een oudere versie en bevat nog geen ruis onderdrukking en teweinig pixels om een professionele foto zonder ruis op te leveren.
Dus zaag niet meer over mijn ruis, ik weet het nu en kan er niks aan doen.
2) Sportfotografie
Dat de achtergrond zwart is is niet erg. Bij sport fotografie is het moment belangrijk en de inhoud van de foto.
Dat het gezicht niet scherp is is niet erg bij sportfotografie wel bij modelfotografie.
Bij sportfotografie is het genoeg dat er iets scherp is van het hoofdonderwerp.

Einde van mijn kort bericht gelet op de inleiding
Vriendelijke groeten

PS: Die beroepsfotograaf waarvan in dit bericht sprake is, IS NIET dezelfde beroepsfotograaf als sprake in een veel hoger bericht.

De mening van deze beroepsfotograaf is één van de zes miljard mensen die hier op de aarde rondlopen
Dit is een beroepsfotograaf, dus iemand die zijn geld verdient door onder andere het ontwikkelen van uw foto's. Denk je nu echt dat hij gaat zeggen dat je foto's niet goed zijn.

Iso 1600 en dan zeggen dat dit komt door het verouderde model.
Zeg zeker niet dat de mensen zagen of het zou wel ens kunnen zijn dat ze uw foto's gewoon links laten liggen.
Neem gewoon aan dat er altijd voorstanders en tegenstanders zullen zijn en dat een beroepsfotograaf ook maar een mening is uit één van de vele andere al kunnen we heel veel leren van deze mensen.
Jumper BB

Tsjechie in de tennis
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 13:27 
Lid
Fotografie

Pfoe hele zware discussie hier voorafgaand zeg :blink

Ik vraag me stiekem af of de reacties anders waren geweest als de foto/ topic een andere naam had meegekregen want als iemand bijvoorbeeld bij een foto zegt "asbak" dan probeer ik daar de referentie naar asbak in te zoeken (simplistisch als ik ben).

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Tsjechie in de tennis
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 15:02 
Lid

Wat een discussie, jezus.
Als je geen gezeur wilt over ruis kun je beter selectiever met je foto's omgaan en goed nadenken voor je iets plaatst.
Als je enkel lovende woorden wil zit je hier verkeerd, echter zie ik mensen die je veel aanwijzingen geven, maar jij ziet het als pogingen om je onderuit te halen.
Voor mijn werkzaamheden voor een persbureau weet ik zelf waar ik aan moet voldoen, daarnaast weet ik exact wat ik met mijn camera's kan en hoe ze presteren.
Als ik dit zou inleveren was het einde oefening voor mij.
Hetzelfde geld voor de bewerking die eigenlijk geen bewerking is, enkel het publiek zwart gemaakt.
Jij vind het mooi, maar het laat niks van het moment zien.
Sport = emotie de enige emotie die hierin terugkomt is de wanprestatie van de fotograaf en dan doel ik meer op de discussie.
Een foto ( een goeie ) kan meer dan 1000 woorden zeggen jij bent 1000 woorden nodig om deze foto goed te praten.
In vervolg kun je beter zorgen dat jij weinig meer hebt toe te voegen aan de foto en dat deze spreekt wat jij wil zeggen.
Lukt je dit dan ben je in mijn ogen een goede fotograaf!
Ondanks de inschrijving van enkele tientjes en het afdragen aan belasting word ik aangemerkt als een pro, maar een echte pro blijft kritisch naar zijn werk kijken en daar waar nodig weet hij/zij verbeteringen aan te brengen zowel fototechnisch als aan het materiaal.

p.s overigens mooie fotograaf dat onscherpte niet uitmaakt bij sportfotografie ik denk dat met mij bijna alle fotografen verkeerd bezig zijn dan.
Elke foto die scherp is gooi ik vanaf nu weg en fotograferen bij snelheidssporten trek ik mijn camera niet meer mee onscherpte hoort er namelijk bij. :angel

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Tsjechie in de tennis
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 18:50 
Lid
Fotografie

Deze rubriek is door afgesloten omdat de foto allang in de vuilbak ligt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3