Het is 23 jul 2025 19:12

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mijn foto's
 Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 21:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
duckie schreef:
Ik geloof dat daar niets verkeerd aan is. Aangezien dat met de bedoeling was een lager standpunt, meer rust voor de fotograaf en makkelijker te volgen onderwerpen en de lokatie waar je je onderwerp goed kan pakken en pannen.
Klopt, daar is helemaal niets verkeerd aan. Maar om steeds maar weer te herhalen wat voor gear jij hebt is hier helemaal niet belangrijk. Net zo min als in al die andere topics waar jij weer eens begint over jouw L glas of jouw muts van het merk C en handschoenen van Merk B. En daarbij heb ik het nog niet over jouw super pc met dubbele grafische kaart in een topic waar iemand vraagt hoe je foto's het beste kunt backuppen in de vakantie.
Ik persoonlijk denk dat het halve forum ondertussen al wel weet wat voor gear je hebt en over hoeveel tassen je dat hebt verdeeld :)

Dat je veel parate kennis hebt zal ik niet ontkennen. Maar voor mij blaas je af en toe een beetje te hoog van de toren.

Sorry als dit een beetje (te) direct overkomt maar ik wilde dit even kwijt...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 21:24 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Als we toch even direct zijn: Duckie schrijf a.u.b. eens in Jip en Janneke taal en zonder denigrerende opmerkingen. Dat slaat niet zozeer op dit topic maar wel op andere topics en het is iets dat ik eigenlijk even kwijt wilde in aanvulling op Storms tekst.

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 22:21 
Lid
Fotografie

Ik zal er proberen rekening mee tehouden. Bepaalde zaken zijn nu eenmaal aangeleerd op andere fora. Zoals afkortingen, taalgebruik en termen. Daarbij vind ik, dat ik het recht heb te reageren zoals ik denk dat dat goed is. Als dat niet voor een ieder soms begrijpelijk is, mag dan misschien in jullie ogen hoog uit de toren blazen zijn of lijken. Ik bedoel daar niets mee maar ik dacht dat als je ergens mee zit of iets niet begrijpt je best mag vragen. Ook als een antwoordt welke gegeven is niet geheel of geheel niet :) duidelijk is.

En als ik iets wil aanhalen omdat ik dat zo wil, maar je (storm) vind dat minder of beter gezegd (tenminste ik geloof dat je dat bedoeld) geen reet interesseert, dan lees je er toch gewoon over heen. Jullie hebben ook wel eens voor mijn gevoel oeverloos gezwets over een onderwerp. Dat is toch ieders recht om iets te vinden of niet te vinden. Ik kan wel wat met jullie reactie, maar ik zal toch reageren met de inhoud die ik denk te moeten geven. En misschien vind ik Jip en Janneke taal niet leuk. Waarom moet ik zoals jullie zijn?

TS Sorry

Profiel op dit foto forum

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 22:30 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Waarom moet ik zoals jullie zijn?

Dat staat toch nergens?
Het gaat denk ik om een stukje respect.
En over opmerkingen als "allochtoon" en het opleidingsniveau van mede forumleden.
Dat jij je LTS+ voelt is prima hoor, maar wat moet een ander daarmee?

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 22:38 
Lid
Fotografie

Eigenlijk zijn ze mislukt zowel kwa scherpte als kleur. Er zit een gigantische kleurzweem overheen.

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 23:10 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Na Frans zijn :ontopic opmerking vind ik het moeilijk om nog off topic te reageren, maar ik vind het ook belangrijk om een reactie op Duckie te geven. :blush Dus bij voorbaat mijn excuses voor de TS! En dan nu toch mijn reactie:

duckie schreef:
En misschien vind ik Jip en Janneke taal niet leuk.
Het gaat er niet om of het leuk is of niet, het gaat er om dat andere mensen je kunnen begrijpen zonder dat daar een woordenboek of Wikipedia bij nodig is. Je kan in hoogdravende taal praten met duren termen zoals "azimuth" of andere woorden die de doorsnee PD-er niet begrijpt, maar wat is dan je bijdrage aan het forum?

Natuurlijk ben je vrij om je mening te geven en je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn. Je hebt zelfs gelijk dat wij af en toe oeverloos zwetsen en ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat overslaan. Punt blijft alleen dat wanneer wij zwetsen wij geen andere mensen afkraken. Racistische en discriminerende opmerkingen mogen niet op het forum. En jouw opmerkingen komen daar toch dicht bij in de buurt. Misschien bedoel je dat niet zo (zoals ik in de Babbelbox ook al zei in reactie op jouw stukje over de allochtone medewerker: ik hoop het niet!), maar het komt wel zo over. In ieder geval op mij en duidelijk ook op Peter en Storm. En wie weet op hoeveel andere mensen hier op het forum die niet hun mond open doen.

duckie schreef:
Ik bedoel daar niets mee maar ik dacht dat als je ergens mee zit of iets niet begrijpt je best mag vragen. Ook als een antwoordt welke gegeven is niet geheel of geheel niet :) duidelijk is.
Ik heb je in topics wel eens wat gevraagd, maar helaas kreeg ik dan vaak geen antwoord. En als ik schrijf dat ik je zelfs na het opzoeken van het voor mij onbekende woord dat je gebruikte nog steeds niet begrijp, dan is dit een indirecte vraag om uitleg. Die uitleg blijft dan alleen uit... terwijl ik verwacht dat jij toch best een indirecte vraag kan herkennen. Als ik dat verkeerd heb mijn oprechte excuses!

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 23:29 
Lid
Fotografie

Goed het gaat dus om het woord allochtoon in een ander topic. Noem mij gek maar de nettiquette dat is het gedrag zoals men dat afgesproken heeft op het net om te voorkomen dat mensen verkeerde interpretaties doen is deze. Als je iets leest waarvan je denkt he dat is agressief of discriminerend, haatdragend Ed. Ga er dan vanuit dat dit NIET zo bedoeld is. Communicatie via internet en geschreven media zijn moeilijk zonder elkaar te zien. Daarom zijn er ook emoticons :) die iets zouden kunnen verduidelijken. A. in wilde niet discrimineren. B. zonder navraag hebben jij Peter en Storm al een waardeoordeel en ook als rechter geacteerd en daar dus al een vonnis klaar. Sterker nog wat je leest, een woord welke alleen een beschrijving van de situatie was, werkt blijkbaar als zuur. En dat je dat dan in een ander topic met zijn drieën moet gaan gebruiken zonder PB is wederom eigenrechter spelen. Mocht een moderator problemen hebben met het woord allochtoon of een lid dan kan een PB, verwijdering van het woord of een reactie ook. Geen van dit alles en niemand heeft mij daarover aangeschreven dan jullie drie in het openbaar. Terwijl de blonde moeder blijkbaar wel kan, maar misschien zijn er wel moeders die iemand die iemand beschrijft als blond onacceptabel vinden. Verder neem je veel aan dat ik alles ook van anderen maar moet begrijpen ook in het indirecte. Maar je gaat er dan ook maar vanuit dat dat klopt.

En als ik niet mag schrijven wat ik heb en wat mijn ervaring daarmee is, en blijkbaar, maar dat is een aanname van mij, en excuses daarvoor, wordt dat als bezitterig protserig of opschepperig gezien. Er zijn ook mensen die die gevoelens niet hebben en mij om die info wel vragen om hoe en wat.

Raar is het overigens ook dat ik Jip en Janneke taal moet spreken omdat jullie mij uit de hoogte vinden, maar als ik dan als tegen argument Lts zwakstroom schrijf dan is mijn opmerking veroordelend maar mijn misschien moeilijke woorden gebruik mag wel weggezet worden. Waar is daar de gelijke?

Maar blijkbaar mag ik geen bijdrage leveren met mijn woorden want dat wordt misschien niet begrepen door leden. Mag ik vragen waarom jullie voor die mensen denken te moeten denken?

Ik ben er hier klaar mee maar PB staat open. :)

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 23:39 
Lid
Fotografie

Wolves fotografie schreef:
cyt21 schreef:
Ben zeker nog op zoek naar een stoeltje zag ze vooral bij de paardensport maar dan ga ik alleen zitten tussen de manches door
Als stoel is de Walkstoel erg handig (te koop bij b. Kamera Express). Ik heb even het stukje van de site van KE voor je gekopieerd:
Citaat:
Deze unieke kruk uit Zweden is vervaardigd uit de beste en lichtste materialen. Ideaal te gebruiken door fotografen (fanatieke sportfotografen/ de geduldige natuurfotograaf) die lang op dezelfde plek zijn maar toch mobiel moeten blijven. Wanneer de telescoopbenen zijn uitgeschoven staat de Walkstool zo vast als een huis. De Walkstool neemt niet meer ruimte in beslag dan een thermosfles en kan een gewicht tot 250kg aan. Het is uw ideale reisgenoot. De Walkstool is verkrijgbaar in verschillende versies. Walkstool verlicht de druk op uw rug en knieËn.

Kenmerken

* Gewicht 725 gram
* Max belasting 250kg
* Hoogte 45cm
* Doorsnede zitgedeelte 35cm

Walkstool, moest even zoeken naar de juiste benaming. :DD
Maar dank, ik had mij nog niet verdiept in stoeltjes, maar ik moet letten op mijn knieën dat ik ze niet teveel belast.
Dus ik heb wel wat aan je info, dus dank! :chapeau

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 23:43 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
A. in wilde niet discrimineren. B. zonder navraag hebben jij Peter en Storm al een waardeoordeel en ook als rechter geacteerd en daar dus al een vonnis klaar.
Duckie, zou je zo vriendelijk willen zijn om even te "quoten" waar ik jou van discriminatie beschuldig?
En als je dat gedaan hebt zou je dan ook eens inhoudelijk kunnen reageren op wat ik geschreven heb?

Irrelevante informatie verhoogt de kans op misinterpretatie en heeft helemaal niets met nettiquette te maken :)

Mijn foto's
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 23:46 
Lid
Fotografie

Geraakt hier beetje offtopic (ik ben een kei in understatments ;) ) slotje erop.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3