Vind dit betere sportplaten als je goal Art.
Huub Keulers heeft ook pas een boek uitgebracht, staan mooie dingen in.
Zoals ik ook bij Henry al had gezegd blijft het moment van afdrukken belangrijk.
Maar de sport kennen is ook een must zodat je een klein beetje kan inschatten wat er gaat gebeuren.
Bij de snoekduik bijvoorbeeld ( die had ik wel maar helaas niet scherp genoeg) weet je dat de speler die in de duikvlucht hangt pas kan remmen als hij weer grond onder hem heeft, als je dan een keeper aan ziet komen glijden en je weet dat het veld nat is weet je ook dat ook hij niet in eens stil ligt. Gevolg kan een botsing zijn en daarom iets langer foto's nemen. Als het je doel is om dat soort momenten op de plaat te willen zetten natuurlijk.
Voetbal is iets wat ik goed kan omdat ik dat al een aantal jaren doe maar ik merk altijd als ik bij een andere sport voor het eerst ben dat ik zoekende ben en dat geeft een extra uitdaging. Veel praten met de mensen die er verstand van hebben kan je aardig helpen op zo'n middag.
Een kunstje, dezelfde foto's maken?
Als je voor dezelfde kwaliteit gaat is het een kunstje. sluitertijd, diafragma auto iso enz.
Als je creatief wilt zijn verander je die dingen soms.
Het ligt er aan wat je op de plaat wilt zetten. Ik ga voor de duidelijke acties, shirtje trekken, tackles maar ook voor mooie sporthoudingen en emotie in de sport.
Alles is al een keer op de plaat gezet, ook door mij misschien wel en toch hoop je elke weer op een heel mooi moment in een wedstrijd. Maar ik kijk ook vaak om mij heen of ik iets interessant zie, er gebeurt een hoop rond een veld.
Ik moet er nog een paar uitzoeken dus zal ook nog wel wat plaatsen denk. Maar er komt weer veel tussendoor, wat kan een mens het druk hebben he.