Maar iets anders bewerkt.
Naar aanleiding van het topic van Joop(Fotosmurf) en het topic van mijzelf heb ik een foto 3 keer anders bewerkt.
Op Het circuit van Francorchamps was het druilerig weer met miezerregen toen wij daar foto's aan het maken waren.
Is natuurlijk voor fotograaf en apparatuur niet zo prettig, maar geeft wel een ander effect aan de foto's, vooral de spray van water achter de auto's is een leuke bijkomstigheid.
Net als met het maken van foto's in de mist lijkt het een beetje of er een waas over de foto's hangt, wat natuurlijk ook logisch is, want er hangt allemaal water in de lucht tussen je onderwerp en de camera.
Ik had maar 1 lens op m'n camera en dat was de 200mm prime, maar doordat je dan op wat grotere afstand van je onderwerp bent is de hoeveelheid water tussen je camera en onderwerp nog meer, wat volgens mij de waas nog meer versterkt, of werkt het niet zo?
In ieder geval zijn de JPEG's die zo uit de camera komen knap wazig en bewerk ik dat een klein beetje, maar ik wil ook niet de hele sfeer van druilerig weer uit de foto's halen.
Ik heb hieronder 3 keer dezelfde foto en de 1e is het origineel zoals ie uit de camera kwam, alleen een fractie bijgesneden, verkleind en daarna weer iets verscherpt.
Bij de 2e heb ik de waas een beetje weg gehaald, maar toch niet teveel dacht ik en bij de 3e heb ik gewoon het linkse schuifje van de levels zoveel mogelijk naar rechts getrokken en daardoor blijft er weinig van de waas over.
Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie nou het mooist(of minst lelijk

) vinden.....zelf ga ik nog steeds voor m'n 1e bewerking en dat is dus de 2e foto.
Ik heb de foto's hieronder in 900 x 506 pixels geplaatst, maar voor de liefhebber van wat groter zal ik daaronder de foto's nog plaatsen in 1600 x 900, maar daarvoor moet je wel op het plusje linksboven klikken.
Update:
De laatste foto(4a) is een wat helderdere foto dan 2a, maar weer niet met de over the top kleuren van 3a.......ik heb hier de levels zover mogelijk naar elkaar gezet en daarna het contrast een eind terug gezet.
Zo bleef de foto wel helder, maar zoals gezegd de kleuren wat minder hard, deze versie bevalt me ook wel.
Foto 4 net ook maar toegevoegd, dat is dus de kleine versie van 4a.
1. 900x506

2. 900x506

3.900x506

4.900x506

1a. 1600x900

2a. 1600x900

3a. 1600x900

4a. 1600x900