Bedankt voor de leuke reacties.
Skiën kan ik niet, dus dan maar foto's ervan maken.
Viel nog niet helemaal mee, want zoals de meeste wel weten gebruik ik geen zoomlens en dus is 200mm het enige brandpunt.
Veel skiërs zien je dan staan(of zitten) en komen dan jou kant op skiën omdat ze waarschijnlijk op de foto willen, maar dat lukt dan dus juist niet.
Ik heb de meeste foto's bewust met een langzame sluitertijd gemaakt(1/80 tot 1/125) om te proberen wat 'snelheid' in de foto's te krijgen.
Het lastige is dan dat het geen stijf iets is, zoals bijvoorbeeld een auto, maar dat alle ledematen ook nog eens apart kunnen bewegen en dat maakt het niet makkelijk om de juiste ledematen(zoals in ieder geval het hoofd) wat scherper te krijgen.
Toch gelukkig nog een aantal foto's waarover ik wel tevreden ben, ik zal er nog wel meer posten en zal zo nog de Exif aan de begin post toevoegen....ben ik alweer vergeten.
AJL schreef:
Ben je weer in het buitenland?????????????
Ron62 in een ander topic schreef:
Ik ben inderdaad een poosje afwezig geweest, o.a. door een weekje naar Oostenrijk.....een nichtje van ons trouwde daar met een Oostenrijker en wij waren uitgenodigd voor de bruiloft.
In eerste instantie zouden we niet gaan, maar konden met zwager mee rijden en zijn toen toch gegaan, wel met op de heenweg en terugweg een extra overnachting, omdat het voor mij in 1 keer te ver is.
We zijn alweer een poosje terug Armand en ik ben nog bezig met de foto's....ik heb geen haast.
Als je had opgelet had je deze al gezien:
viewtopic.php?f=7&t=102258
AJL schreef:
Jammer van die kabelbaan
Ik had al verwacht dat er iemand wat over de stoeltjeslift zou zeggen, ik vind het zelf bij deze juist wat toevoegen, omdat het echt bij de wintersport hoort en ook omdat het doordat het bewogen is ook wat toevoegt aan de 'snelheid' in de foto....alleen sneeuw in de achtergrond is een wit vlak en kun je de snelheid niet uithalen.
Ik heb ook nog foto's zonder stoeltjeslift, die komen nog wel.