Dank voor het reageren.
GladiusMaximus schreef:
Ik zie maar 1 foto.
2e staat in de spoiler, even op klikken.
Gietjedo schreef:
Dat met foto 2 een heleboel tegen zit, vind ik nogal meevallen.
De pose is prima maar vooral de achtergrond nekt de foto, mijn inziens dan. Het blijft op zich een aardige sportfoto.
sgrs schreef:
ik vind foto 1 eerlijk gezegt tegen vallen voelt een beetje flets aan, het gezicht valt weg omdat ze naar ondere kijkt waar de bal is en ook in de schaduw zit.
foto 2 in de spoiler, haar houding is heel erg mooi ze kijkt waar de bal naar toe moet met een hele mooie houding.
de houding had eigelijk in de foto 1 moeten zitten en de kleur van het veld etc, toch kies ik voor de drukere achtergrond en dat ze bal mist boven de foto nr1
Vind het fletse nogal meevallen, komt waarschijnlijk omdat de achtergrond lichter is dan het onderwerp en daarbij hoeft het voor mij niet altijd knalhard te zijn. Haar gezicht is wat naar beneden maar ogen volgen echt wel de weg van de stick/bal, kan je ook zien als je goed kijkt. Schaduw op het gezicht is logisch omdat ze naar beneden gericht is en de zon van boven komt.
De beweging in stick en bal maken het beeld dynamisch en de supporters zijn een mooie toevoeging. Voor mij is dit echt een topfoto in de sportfotografie.
De houding in foto 2 is misschien mooier/beter omdat het licht beter op haar gezicht valt en je dus meer de expressie kunt zien. De houding zou moeten zeggen dat ze de bal geslagen heeft en die ze ook volgt met haar blik maar de bal ligt stil voor haar neus, dus misschien wel gemist. Verder is het een verschrikkelijke drukke achtergrond. Voor mij is het een aardige sportfoto omdat de houding en expressie mooi zijn maar er is meer nodig voor een topfoto.
En dat is lastig zat als je gewoon bij een wedstrijd zit en niet alles kan regisseren in een studio of in een aparte hoek van het veld of zo.
Ik zie het als een uitdaging om mooie sportfoto's te maken en niet de standaard plaatjes. Soms zijn dat mooie portretten, soms harde acties, algemene situaties die iets vertellen.
Een foto maken op een sportveld kan iedereen, er iets moois uit toveren is 2.