Het is 01 aug 2025 16:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Finaleraces Assen
 Finaleraces Assen
BerichtGeplaatst: 26 okt 2009 12:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dit weekend werden op het circuit van Assen de finaleraces gehouden.
In diverse klasses van de Nederlandse racelarij waren nog diverse kampioenschappen die nog beslist moesten worden.

Veel fotografen aanwezig, ook veel mensen van teams met fotocamera's en ook wel wat fans met een camera aanwezig.

Dit is in ieder geval een kleine selectie van mijn foto's van de races

Fotografie
Ok, ik moet toegeven, het was niet overal druk.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Finaleraces Assen
BerichtGeplaatst: 26 okt 2009 16:09 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Foto's zien er goed uit; zo te zien mooie kleur en contrast.
Vind het wel wat standaard registraties. Mis een eigen inbreng of stijl....
Als het je alleen om die regestratie gaat dan is dat mi goed gelukt.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Finaleraces Assen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2009 00:48 
Lid
Fotografie

Assen is een redelijk groot circuit (het grootste van Nederland).
Er reden helaas geen busjes rond dit weekend en alle races zaten behoorlijk dicht op elkaar gepland. Dan is het vrij lastig om op de echt mooie plekjes te komen wil je veel races schieten. En ik was maar alleen, dus ben dan een beetje verplicht om wat meer voor standaard te kiezen dan echt 100% mijn eigen ding te doen.

Soms moet je compromissen maken. Wanneer je voor jezelf fotografeert, dan heb je deze keuze natuurlijk niet en kun je fotograferen zoals je het wilt. Het is niet altijd even makkelijk :)

De enige die wat eigens heeft is de eerste. Die is samen met de vijfde ongeveer vanaf dezelfde plek geschoten. Alle andere foto's zijn vanaf andere plekken, maar echt naar achteren op het circuit zat er voor mij dus niet in.

Finaleraces Assen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2009 09:42 
Lid
Fotografie

Ik snap dat dit soort fotografie moeilijk is. Heb het nooit gedaan dus wat dat betreft. Oh ja, 1x een demorace van oldtimer motoren geschoten...
Ben wat materiaal ook beperkt, maar dat maakt het wel weer uitdagender.
Verder weet ik ook niet of je de foto's in opdracht maakt of verkoopt want dan ben je natuurlijk ook gebonden. En je ben natuurlijk gebonden door de plek op het circuit...
Nu word ik wat auto's betreft geïnspireerd door de grafische vormgeving van TopGear en FifthGear bijvoorbeeld dus als fotograaf kijk ik ook een beetje met die bril op.
En het is net wat je zegt, de foto die nog wat eigens heeft is, ondanks dat de achtergrond heel druk overkomt, foto 1
Vind de foto van de dag ook heel fraai, mooi diepte verloop. Hoewel voor mijn gevoel die ietsjes scheef staat..
En gefeliciteerd natuurlijk.... :up

Finaleraces Assen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2009 12:32 
Lid
Fotografie

Keuze van de dag, kijk dat is leuk (tweede keer sinds ik hier actief ben)
Die foto is gemaakt met een 100-400 in combinatie met een 1.4 extender.

Ik ben inderdaad gezegend met een opdrachtgever en dus ook met accreditatie. Helaas ben ik op dat moment maar alleen als fotograaf op dat circuit actief. De compromis die ik moet maken is dat ik voor de gewone beelden moet kiezen waar de redacteuren mee vooruit kunnen.

Topgear en FifthGear lijken inmiddels heel erg qua stijl op elkaar :) TopGear heeft in autosportjournalistiekland echt een trend gezet die door vele andere gekopieerd word.
Het ziet er vaak erg mooi uit, maar het is niet altijd even bruikbaar (vaak niet, want je krijgt ontzettend snel een stijl-stempeltje waar je je van moet afvragen of je daar happy mee moet zijn)

Finaleraces Assen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2009 22:49 
Lid
Fotografie

Volgens mij is Tiff Needell van Fifth Gear ook bij Top Gear begonnen....
Deze programma's zijn ook meer gericht op de autoindustrie in het algemeen dan op de autosport. Denk dat ze daarom ook met een aantrekkelijke presentatie moeten komen.
De auto sport is toch meer gericht op de winnaar, favourieten, de fouten etc ipv mooie plaatjes. Heeft mi in beide gevallen zijn beperkingen.
Top Gear is natuurlijk erg commercieel en amusement, Fifth Gear vind ik inhoudelijk beter.
Inspiratie is voor mij niet kopiëren maar gebruik maken van.
Overigens zag ik vandaag een videoclip van Jamiroquai, "Cosmis Girl", van jaren geleden waarin de zanger met zijn vrienden door de bergen rijden met een lamo, en 2 ferrari's.
Daarin zie je al de "stijl" van TopGear.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp