Motorsport speelt een belangrijke rol in mijn fotografie.
Naast liefhebber van de sport blijft het leuk om snelle wendbare voertuigen op de gevoelige plaat te zetten.
Ondanks dat het circuit van Assen op enkele bochten na vlak is, blijft het voor de rijder maar ook voor de fotograaf een uitdaging om elke keer sneller en voor de fotografen betere foto's te maken dan de keer er voor.
Waar de rijders in het wereld kampioenschap geteisterd werden door regen gedurende het seizoen was er voor de Nederlandse jongens, 1 meisje en enkele buitenlandse deelnemers bijna elk raceweekend zeer zonnig op slechts 1 uitzondering daargelaten.
Van alle raceweekenden die ik dit seizoen had heb ik slechts 1 uur regen gehad.
De Zuidlus van het circuit volkomen vlak, maar spelen met standpunten blijft leuk.
1.

Na het beëindigen van zijn schaatscarriëre blijkt Rintje Ritsma dol te zijn op snelheid.
Ondanks zijn voor rijdersbegrippen te grote postuur wist hij elk raceweekend zijn tijden te verbeteren.
2.

Een 125cc machientje oogt klein om zo'n lang stuk asfalt met allerlei kronkels erin lijkt de machine nog kleiner.
3.

Zoals geschreven in de inleiding van de raceweekenden enkel 1 uur regen.
Dit speelde zich af van onschuldige druppels tijdens de Supersport en gedurende de kwalificatie voor de Superbike's opende de hemel de sluizen.
Rijder Rik Lenters kijkt geconcentreerd de bocht in.
4.
Tijdens het laatste kwartier waaide het hard en regende het hard.
Rob Hakvoort a.k.a crashtest Robbert baant zich in zijn opvallende outfit plus hoofddeksel een baan door de regen.
5.

De ouderen onder ons herkent deze klasse nog wel.
In de jaren '80 baarde het Nederlandse duo Streuer/Schnieder opzien door wereldkampioen te worden in de zijspanklasse.
Helaas is het nu enkel nog een bijprogramma.....
6.