Het is 28 apr 2024 03:24


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Ergens op de Drentse Heide...
 Ergens op de Drentse Heide...
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 19:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
... vond ik gister de invulling van mijn zondagmiddag.

Nu woon ik in Brabant, dus u kunt zich voorstellen dat het een heel eind lopen is. Ik was dus ook al vroeg vertrokken, maar wel met de auto hoor.
Voordat de zon opkwam?
HA, zelfs voor dat hij onder was.
Al op zaterdagmiddag 15:00 uur stond ik ruim 40 liters in dat grijze geweldenaartje van mij te gooien (ik bedoel dus mijn VW Polo) om mij vervolgens te vervoegen op wat wij in Nederland pretenderen snelweg te noemen.
Waarom al zo vroeg? Zo ver is de Drentse heide nu ook weer niet?
Nee, dat klopt dan misschien wel, maar ik moest eers nog even langs een voetbalwedstrijd. In Herpen speelde RKC Waalwijk tegen het lokale V.V. Herpina. Hoe verzin je zo'n naam toch?
Maar wel een leuke club. Verleden jaar gepromoveerd naar de tweede klasse en ze hebben zich kunnen handhaven. En dat allemaal met jongens uit de eigen regio. Ze kopen dus geen spelers van verre, nee, alles op eigen kracht. Verleden jaar was ik er al even geweest, toen speelde RKC daar tegen FC Oss, wat nu in de Top (Oss) klasse speelt.
Ja, ja, ja, leuk, maar het ging niet over voetbal.
O, da's waar ook.
Vandaar uit zou ik doortuffen naar het Noorden. Naar een Duits grensplaatsje, waar mijn zus een huisje heeft.
Kijk hier zit het addertje onder het gras. Dat huisje van mijn zus ligt op minder dan een uur van dat rondje asfalt op de Drentse heide af. Dat scheelt toch heel veel in reistijd als ik van daar uit kan vertrekken. Nu is die reistijd niet zo belangrijk, maar dat langer slapen weer wel.

Nu viel dat langer slapen wel mee. Het huisje van mijn zus was niet zo duur. En dat zit hem waarschijnlijk in de ligging. Voor het huis loopt een redelijk drukke weg (ik begreep dat die binnenkort wordt omgelegd, dus daar ben je dan vanaf) en aan de linkerzijde ligt een 'nachtclub'. Nu is mijn defenitie van een nachtclub altijd al als volgt geweest; Een nachtclub is een plaats waar mensen bij elkaar komen die een voorliefde voor de donkere uren hebben.
Nu weet ik ook hoe ze die invullen.
Echter is dat maar tijdelijk, want midden in de nacht werd ik wakker van onverstaanbaar dronkemansgebrabbel. Maar het kan ook zijn dat ik geen Duits versta. In ieder geval; ik was wakker. Nooit leuk.
Dus ik maar opgestaan, pomp van het luchtbed gepakt en wat wind in het luchtbed erbij gestopt. Ik kwam er namelijk ook achter dat mijn luchtbed lek is.
En om 7 uur werd ik weer wakker, ditmaal van een traktor of iets dergelijks. Ik wilde eigenlijk nog wel een uurtje slapen. Dus ik maar weer uit bed. Weer pompen. Nee, de engeltjes, tandenfee, Jan Klaasen of welk sprookjesfiguur dan ook had in de tussentijd niet de moeite genomen om de bandenplakkers tevoorschijn te halen en mijn luchtbed te fixen.
Maar goed. Acht uur in de ochtend. Opstaan!
Normaal was ik nu al twee uur onderweg, nu kwam ik pas uit bed. Lekker.
Even douchen. Inpakken en wegwezen. Op naar de Drentse heide.
En wat ik daar aantrof.....


1
Fotografie




2
Fotografie




3
Fotografie




4
Fotografie




5
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ergens op de Drentse Heide...
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 20:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:rof

Lees ik het hele verhaal verwacht ik landschap, krijgen we dit :rof

Technisch allemaal nette platen, zoals we van je gewend zijn. Mijn persoonlijke voorkeur ligt sterk bij de eerste plaat. Mooi racemoment, en dan geplaatst onder een mooie lucht met schone wolken, en fijne lijnen in de bewegingsomscherpte van het asfalt en de tribune. Ademt ruimte en dynamiek in de beeldopbouw.

Tweede en vierde zijn nette platen voor de raceliefhebber, maar spreken mij als foto in geheel veel minder aan dan de eerste.

Derde vindt ik een sterk overzicht van de binnenzijde, een echte kijkplaat, ook voor de non raceliefhebber.

Vierde is weer als compositie, en speling scherptediepte sterk opgebouw, maar kan mij inhoudelijk niet zo vasthouden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ergens op de Drentse Heide...
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 21:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Zo vandaag de tekst, morgen de foto's :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ergens op de Drentse Heide...
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 21:25 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 151
Woonplaats: Heerenveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nette platen, maar in mijn optiek zijn er spannendere plaatsen te vinden rondom het circuit.
Met uitzondering van foto 3 zie ik enkel Noordlus platen, terwijl er spannendere delen op het circuit zijn.
Aangezien ik redelijk bekend ben met het circuit aangezien ik er heel vaak kom heb ik vaak moeite met de hoeken die de fotografen gebruiken om de onderwerpen te fotograferen. Daar Assen met uitzondering van Strubben en Stekkenwal ( de enige bochten met verkanting ) volledig vlak is geeft het bij mij altijd een vreemd gevoel.
De enige plaatsen waar een diagonaal perspectief goed uit kan pakken is in het zuidelijke deel van het circuit.
Daar heb je geen storende elementen zoals hekken, vangrails, bandenstapels.
Bij foto 4 zit overigens een vlekje links van de antenne ;)
Mocht je weer een keer in Assen zijn als ik er ben mag je best een dagje mee ( ikzelf heb meestal een fiets bij me, aangezien bij wedstrijden zonder WK status geen photoshuttles rijden en je zo vrij vlot op je stekken kunt komen )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ergens op de Drentse Heide...
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 10:19 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 636
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik moet wel heel veel lezen.
Een vlekje links van de antenne kan ik niet ontdekken :rof
Foto 5 is verrassend, vooral als je van bovenaf scrolt.
wim


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed