De laatste zaterdag van juni staat bij veel motorsportliefhebbers dik gemarkeerd in hun agenda. De rijders uit hét wereldkampioenschap komen dan hun tenten opzetten tijdens de Dutch TT.
Waar Assen bekend staat om het wisselvallige weer werd er nu geklaagd over de enorme warmte op en rondom het circuit.
Als motorsportliefhebber en ook nog eens als fotograaf mocht ik weer een kijkje in de keuken nemen in de wondere en snelle wereld van de koningsklasse van de motorsport.
De jonge en snelle Australiër Casey Stoner kruipt dicht op de tank om het voorwiel van zijn Ducati weer aan de grond te krijgen.
1.

De jonge Italiaan Andrea Dovizioso op zijn Repsol Honda in een van de leukste bochtjes van het circuit waar met een 70-200mm behoorlijke krappe foto's te maken zijn.
2.

Dezelfde Andrea Dovizioso die pijlsnel uit de befaamde Geert Timmer bocht acceleert richting start finish.
3.

Speciaal voor de liefhebbers van de close ups die ik eerder al eens heb geplaatst andere klasse andere nationaliteit.
De jonge Alvaro Bautista op zijn babyblauwe Suzuki op een van mijn favoriete stekken langs het circuit.
4.

De Fin Mika Kallio wordt door weinig rijders op de rug gekeken. De ooit zo talentvolle Pramac Ducati rijder kampt met privé problemen en het is nog maar de vraag of hij het seizoen nog wel af mag maken in deze klasse.
5.

De MotoGP klasse zit vol met Spanjaarden zo hier de door Honda omgedoopte lievelingskind Dani Pedrosa die naast klein ook een behoorlijk lichtgewicht is.
Met zijn 45 kilogram weet hij de 200+ PK sterke en 800cc zware Repsol Honda aardig door de bochten te sturen.
6.

Nogmaals Casey Stoner ondanks zwaar leunend in de bochten is het lastig om al die pk's aan de grond te houden.
De Australiër laat zien waarom hij wereldkampioen was.
7.

Over Spanjaarden gesproken 3e seizoen in de "koningsklasse" en nu aan de leiding in het kampioenschap.
Hier weer gekozen voor een laag "opkijkend" standpunt met een klein beetje publiek er bij.
8.