Het is 12 mei 2025 12:18

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Eneco tour (wielrennen)
 Eneco tour (wielrennen)
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 00:01 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vandaag kwam de Eneco tour langs ons huis en dat wist ik niet totdat ik vanmiddag de afzettingen en politie agenten ontdekte. Snel naar buiten gerend met de camera en ze kwamen nog maar een keer langs volgens het publiek dat er nog stond.
Ik besloot dan ook maar meteen om proberen te pannen. Al een paar keer geprobeerd maar dat lukte niet altijd. Tijdje geleden nog wat tips gelezen en dit keer ook maar meteen geprobeerd. Het zijn bij lange na geen super foto's. Ik zat dan ook even te twijfelen om ze te uploaden maar wou toch even jullie mening horen.

Zelf denk ik dat ik ze iets ruimer had kunnen kaderen en een iets snellere sluitertijd kunnen gebruiken omdat de fiets waarop ik scherp stelde wel scherp erop staat , maar de wielrenner niet zo omdat die natuurlijk veel mee bewegen met de fiets.

Foto 1
Fotografie
ISO 200
28mm
F/11
1/100 sec

Foto 2
Fotografie
ISO 200
32mm
F/18
1/60 sec

Foto 3
Fotografie
ISO 200
38mm
F/13
1/100 sec

Foto 4
Fotografie
ISO 200
28mm
F/11
1/100 sec

Foto 5
Fotografie
ISO 200
28mm
F/11
1/100 sec

Foto 6
Fotografie
ISO 200
70mm
f/10
1/320 sec

Foto 7
Fotografie
ISO 200
24mm
F/3,5
1/100 sec
ZW omzetting in Lightroom

D700
24-70 F/2.8

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Eneco tour (wielrennen)
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 00:32 
Lid

Niemand ?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eneco tour (wielrennen)
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 01:00 
Lid
Fotografie

Die zwart-witte versie vind ik wel wat hebben.
Is ook de enige zonder huisjes op de achtergrond.

Verder heb ik weinig met wielrennen en hoewel de DoF-werking interessant is (je ziet snelheid), kan het mijn aandacht toch maar kort vasthouden. Vooral denk ik door de achtergrond. Ondanks dat het onscherp is, herken je toch een oerhollands rijtjeshuis erin en die ene waarbij je de renners frontaal hebt gefotografeerd, is de achtergrond helaas te onrustig/duidelijk. Kleuren zijn wel ok.

Die laatste, de zwart-witte, vind ik ondanks het gebrek aan scherpte, dus de beste.

Eneco tour (wielrennen)
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 01:27 
Lid
Fotografie

Jammer dat je veelal dezelfde standpunten hebt gekozen en steeds op dezelfde plek staat.....
Moet eerlijk zeggen dat ik van pannen geen verstand heb dus ik kan daar ook geen mening over geven.
Wel een algehele indruk en dan vind ik foto 7 eigenlijk, afgezien van het donkere, helemaal niet zo slecht... Mooi verloop van links naar rechts en een boeiend standpunt. Foto mag van mij op enkele plekken wel wat lichter, ietsjes...

Eneco tour (wielrennen)
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 10:27 
Lid

Bedankt voor de reacties. :up Ben het eigenlijk eens over alles wat jullie noemen. Reden dat ik op het zelfde standpunt stond is omdat ik niet wist dat die tour die dag was. Ik kwam dan ook pas naar buiten toen het al bijna afgelopen was en ik wou het niet riskeren om die plaatst op te geven om een betere plaatst te zoeken en vervolgens geen andere goede plek kan vinden.
Die laatste is gemaakt toen ik terug naar huis liep. Ik wist dat er nog een paar achterblijvers waren en die zie je dus in de laatste foto. Als ik het eerder had geweten had ik ook meerdere standpunten opgezocht.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp