Na al het motorgeweld is afgelopen weekend voor mij het wintersport seizoen officieel begonnen.
Een korte break zonder het hanteren van camera's en als een razende foto's uitzoeken is ook weer eens lekker, maar langer dan een maand moet zo'n periode niet duren, immers ik mis het fotograferen vrij snel.
Het schaatsen is een welkome aanvulling en voor mij persoonlijk scheelt het aan reiskosten etc,etc aangezien Thialf zowat in mijn achtertuin ligt ( inwoner van Heerenveen )
Het blijft "pittig" om om te schakelen van de ene sport na de andere sport zeker als je een bepaald resultaat moet leveren en in gedachte hebt.
De eerste dag verliep een beetje stroef ( kon mijn draai nog niet echt vinden ) en vanaf dag 2 was het zoals vanouds lekker fotograferen en thuis komen met lekkere frisse foto's.
Ik vraag mij af of mijn Ipodje hier mede aan bijdroeg.....
Vorig jaar mijn eerste volledige Thialf seizoen gedraaid en voor dit jaar bepaalde doelen in gedachten.
Letten op de belichting is de grootste factor ( huidtinten zo natuurlijk mogelijk weergeven ) dit is in Thialf een van de pittigste opdrachten aangezien het licht op sommige plaatsen vrij sterk is en op sommige plekken de lumen lijken te ontbreken ( huidskleuren zijn dan wat groen/gelig ) het lijkt er op dat in de nabewerking toch het een en ander aangepast kan worden om de tint weer terug te krijgen.
Over het weekend zelf zeer goed vermaakt......
Dag 1 en 2 werd gekenmerkt door het ontbreken van licht voornamelijk op ISO 1600 F2.8 1/800e gefotografeerd.
Tijdens de slotdag was het licht beter wat resulteerde in een extra stop winst tijdens de 10km deze winst omgezet om een iets kleinere scherptediepte aan te houden.
( foto's zijn 700 pixels aan de langste zijde aangezien bijv. facebook de foto's op een groter formaat behoorlijk heftig comprimeren. )
1.

2.

3.

4.

5.

6.