Het is 02 aug 2025 15:11

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Schaatsen: NK Afstanden
 Schaatsen: NK Afstanden
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 10:03 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Na al het motorgeweld is afgelopen weekend voor mij het wintersport seizoen officieel begonnen.
Een korte break zonder het hanteren van camera's en als een razende foto's uitzoeken is ook weer eens lekker, maar langer dan een maand moet zo'n periode niet duren, immers ik mis het fotograferen vrij snel.
Het schaatsen is een welkome aanvulling en voor mij persoonlijk scheelt het aan reiskosten etc,etc aangezien Thialf zowat in mijn achtertuin ligt ( inwoner van Heerenveen )
Het blijft "pittig" om om te schakelen van de ene sport na de andere sport zeker als je een bepaald resultaat moet leveren en in gedachte hebt.
De eerste dag verliep een beetje stroef ( kon mijn draai nog niet echt vinden ) en vanaf dag 2 was het zoals vanouds lekker fotograferen en thuis komen met lekkere frisse foto's.
Ik vraag mij af of mijn Ipodje hier mede aan bijdroeg.....
Vorig jaar mijn eerste volledige Thialf seizoen gedraaid en voor dit jaar bepaalde doelen in gedachten.
Letten op de belichting is de grootste factor ( huidtinten zo natuurlijk mogelijk weergeven ) dit is in Thialf een van de pittigste opdrachten aangezien het licht op sommige plaatsen vrij sterk is en op sommige plekken de lumen lijken te ontbreken ( huidskleuren zijn dan wat groen/gelig ) het lijkt er op dat in de nabewerking toch het een en ander aangepast kan worden om de tint weer terug te krijgen.
Over het weekend zelf zeer goed vermaakt......

Dag 1 en 2 werd gekenmerkt door het ontbreken van licht voornamelijk op ISO 1600 F2.8 1/800e gefotografeerd.
Tijdens de slotdag was het licht beter wat resulteerde in een extra stop winst tijdens de 10km deze winst omgezet om een iets kleinere scherptediepte aan te houden.
( foto's zijn 700 pixels aan de langste zijde aangezien bijv. facebook de foto's op een groter formaat behoorlijk heftig comprimeren. )

1.

Fotografie

2.

Fotografie

3.

Fotografie

4.

Fotografie

5.

Fotografie

6.

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 10:20 
Lid
Fotografie

Mooie serie, alleen nummer 5 spreekt mij niet zo aan :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 11:20 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
mooie serie, jammer dat je ze op de minimum grootte plaatst, ze zouden op 900p veel beter tot hun recht komen ;) die laatste vind ik super :up

BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 12:20 
Lid

Tony schreef:
mooie serie, jammer dat je ze op de minimum grootte plaatst, ze zouden op 900p veel beter tot hun recht komen ;) die laatste vind ik super :up

Bewuste keuze.
Het persbureau waar ik samen mee werk heeft prioriteit en deze foto's heb ik tussendoor snel bewerkt en op maat gemaakt dit om zoals eerder gemeld facebook en hyves de foto's op een groter formaat dan 720 pixels comprimeren.
Het plaatsen van foto's op fora doe ik af en toe nog en via Twitter, facebook en hyves kun je aardig netwerken ( netwerken voor een grotere klantenkring en nieuwe opdrachtgevers )
En om daar zwaar gecomprimeerde foto's te plaatsen.....
De keuze was dus bewust om 700 pixels aan te houden en dat is gelijk het minimum en het maximum. Op mijn eigen website komen de 800 pixels grote afbeeldingen te staan ;)
Als ik voor ieder fora waar ik voorheen kwam en regelmatig postte kon ik dezelfde foto's 4 maal bewerken ( 700, 800, 900 en 1000 pixels langste zijde )
Dat het mooier uitkomt helemaal mee eens, maar deze week kom ik chronisch tijd te kort.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2010 14:11 
Lid

Voor de geïnteresseerden op mijn website staat een update met 800 pixels grote afbeeldingen.
Een aantal bekende foto's die hier al stonden en een aantal minder bekenden, komend weekend de wereldbeker wedstrijden in Thialf

http://www.sports-photography.org/337/

BerichtGeplaatst: 10 nov 2010 14:17 
Lid
Fotografie

goed vastgelegd! :up