Het is 19 mei 2025 17:28

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur NK Sprint/Allround
 NK Sprint/Allround
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 11:21 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vlak na kerst en net voor het nieuwe jaar stond het Nederlands kampioenschap Sprint en Allround gepland.
Waar vorig jaar nog gestreden werd om de laatste plaatsen voor de Olympische spelen werd er nu gestreden voor de Nationale sprint en Allround titel.
Voor zover ik weet was het voor het eerst dat zowel races gereden werden voor het Allround als het Sprint kampioenschap tijdens een evenement verreden werden, normaal gesproken wordt het NK Sprint verreden in Kardinge ( Groningen ).
Wat betreft het evenement zelf was dag 1 een dag die zich kenmerkte door afwezigheid van grote namen Sven Kramer die het iets rustiger aan doet, Mark Tuitert die met de naweeën van een blessure kampt en zo waren er nog een aantal andere namen die afwezig waren of die zich af hadden gemeld voor de resterende dagen dit vanwege tegenvallende resultaten of het nog niet fit zijn.
Na vorig seizoen al veelvuldig in Thialf te zijn geweest was het ook dit evenement roeien met de riemen die ik heb en was ik niet de enige die de lichtsterkte zag verschillen over de gehele dag.
Bij deze dus een korte impressie van mijn laatste evenement van 2010......

Bij "toeval" deze foto gemaakt daar veelal de Amerikaanse en Canadese schaatsers op deze manier starten, was het vrij ongewoon om een Nederlander zo te zien starten.
Met eindelijk volle tribunes vindt ik persoonlijk dat het deze hoge compositie zowel de schaatser alsmede het publiek de nadruk krijgt

1.

Fotografie

Terug in de fotografen ruimte ( klein maar gezellig overigens ) ging het gerucht dat na het teleurstellende resultaat van Marianne Timmer, Marianne de handdoek in de ring wilde gooien.
Toen ik van de fotografen ruimte richting de persruimte liep om de startlijsten te halen voor de volgende afstand was het een drukte van belang.
Camera's, schrijvende pers en op dat moment nog geen fotografen achtervolgden een blonde dame met een belangrijke boodschap.......

2.

Fotografie

Ondanks de voor topsporters begrippen hoge leeftijd van 35 jaar lijkt voor Stefan Groothuis zijn leeftijd geen bezwaar te zijn om nog succesvol te zijn.
Het instel licht uit het publiek verraadde dat er elk moment een flits af kon gaan voor mij was het enkel een kwestie van het onderwerp op de plaats te laten schaatsen waar ik hem wilde hebben en hopende dat de man in het publiek op ongeveer dezelfde tijd af zou drukken.

3.

Fotografie

Het was vrij lastig om Margot Boer of elke andere Team Liga rijdster zonder het "schreeuwerige" reclame bord van KPN met enkel het Liga achtergrond te krijgen.
Het enige minpuntje is dat het ijs dezelfde rode tint heeft als het reclamebord zelf.

4.

Fotografie

Ook voor deze foto gebruik gemaakt van de reclame borden het groen witte van de KPN borden sluit bijna naadloos aan op het pak van Jorien Voorhuis en persoonlijk vind ik dat door de beperkte scherptediepte de groen tinten iets minder schreeuwerig zijn.
Het enige storende is in dit geval het wat schreeuwerige rode stuk van het Liga bord naast Gerard Kemkers.
Ook hier weer gekozen om het publiek te betrekken in het geheel.

5.

Fotografie

Rest mij nog te zeggen aan iedereen die dit topic bekijkt een gezond en goed fotografiejaar toegewenst.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 NK Sprint/Allround
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 11:24 
Lid
Fotografie

Mooie en leuke foto's, vooral door de bewuste keuze van de kleurencombinaties.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 NK Sprint/Allround
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 12:44 
Lid
Fotografie

Een hele mooie serie :upc
Ietjs jammer van die blauwe vlek in nr 3.

Profiel op dit foto forum
 NK Sprint/Allround
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 13:12 
Lid

Henry schreef:
Een hele mooie serie :upc
Ietjs jammer van die blauwe vlek in nr 3.

Tsja, daar kan ik weinig aan veranderen.
Wellicht een andere hoek kiezen zodat het flitslicht niet in een hoek op het glas kwam te vallen.

NK Sprint/Allround
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 14:07 
Lid
Fotografie

mooie serie! :upc (die ´start´ is volgens mij uitgevonden door bart veldkamp..)

NK Sprint/Allround
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 14:14 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Prima serie met fijne scherpte en goeie compo.
Vind de kleurencombi van rijder en achtergrond erg goed uitpakken.
Foto 3 vind ik persoonlijk juist de minste :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp