Het is 27 apr 2024 21:01


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur World Superbikes......
 World Superbikes......
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 09:52 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 151
Woonplaats: Heerenveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De tweede race op het Drentse circuit en gelijk een weekend meetellend voor het wereldkampioenschap.
Tijdens het eerste ONK weekend waren er al enkele trailers te vinden van de teams, afgelopen weekend mochten ze dan ook daadwerkelijk aan de slag.
Alhoewel de toezegging van de accreditatie vrij laat kwam, was ik in gedachten al een beetje bezig om het een ander te bedenken.
Op een circuit waar je vaak komt is het moeilijk(er) om je ieder raceweekend te onderscheiden van a.) je collega's en b.) je eigen eerdere werken.
Maar toch zorgen beide voor de kick om anders te werken dan de keren er voor.
En dat maakt naast de motoren op de baan fotografie zo leuk, je leert iedere keer weer bij, nieuwe inzichten, nieuwe ideeën en het leukste is om het tot uitvoer te brengen.
Wat dat betreft ben ik vrij ver van te voren al bezig om bepaalde ideeën uit te werken en op locatie is dan te zien of het ook daadwerkelijk zo uitpakt als dat je denkt dat het kan.

Het weer in Assen zat redelijk mee, alhoewel ik moet zeggen dat er een vreemde soort "mist" hing gedurende de dag. Het leek een beetje op smog vooral de opnames op langere afstand gaven problemen omdat de AF soms miraculeus ver van het scherpe punt van het onderwerp zat.
Moeilijk uit te leggen......

Voor mij was het de bedoeling om eens een keer de rijder niet al te centraal te plaatsen, maar toch een kloppend plaatje te krijgen. Naast spelen met de compositie was het ook spelen met sluitertijden, wellicht had het nog een tikkeltje langer gekund.
Met diverse motoren lopen stunten, maar het blauw witte in het reclamebord vindt ik persoonlijk "lekker" passen bij de wit/blauwe Yamaha R6 van Chaz Davies.

1.

Fotografie

Zittend op de grond vanaf de binnenzijde van het circuit, waarom niet zittend op de grond of in dit geval op de knieën achter de vangrail.

2.

Fotografie

Ogen zijn een kijkluik naar de ziel, ik zie enkel verbetenheid om maximaal te scoren

3.

Fotografie

Daar sta je dan schouder aan schouder, telelenzen vanaf 300mm gericht op de chicane vlak voor start finish. Pak hem beet dik 30 fotografen allen wachtende op wederom een doorkomst waarbij de motor vakkundig snel van rechts naar links gegooid wordt. In de hoop dat het misgaat en de rijder crashed.
Tijd voor mij om eens wat anders te doen dan de rest de 400mm zette ik op de grond en mijn tweede camera met 70-200mm kwam tevoorschijn. Collega fotografen zag ik vreemd kijken, te weinig millimeters en je kunt ze niet lekker close up pakken.
Sluitertijden drastisch langer gemaakt ( 1/100e ) terwijl fabrieks Yamaha coureur Marco Melandri richting start/finish rijdt.

4.

Fotografie

Four wheels move the body, two wheels move the soul ik vraag mij af wat een wiel dan doet.
Max Biaggi die het voorwiel omhoog trekt.

5.

Fotografie

Daar zit je dan met de kont in het gras en genieten van het WK Supersport.
Binnen enkele ronden rode vlag vanwege een zeer zware klapper verderop op het circuit, race wordt herstart en binnen enkele ronden vliegen er ver links van je 2 rijders af en een in de chicane wederom een rode vlag veroorzakende klapper na een volgende herstart nog een klapper gezien en kort links van mij een schuivertje....Helaas geen crashes kunnen fotograferen, maar ik zie liever dit soort beelden.

6.

Fotografie

Champagne voor de winnaar, maar ook voor de tweede en derde man.....
Max Biaggi

7.

Fotografie

Op het werk weleens vragen over fotografie en motorsport. En veelal is het negatief het stelt niks voor, het is niet hard werken, je doet het zelf en je bent gek dat je het doet.
Blijkbaar ben ik niet de enige die het er mee eens is dat fotografie gedurende 3 dagen best intensief en vermoeiend kan zijn.

8.

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 World Superbikes......
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 22:54 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Er zitten een paar hele mooie actiefoto's bij. :up

Alleen ben ik niet zo'n voorstander van dat schuine, mijn favo's zijn dus nr.5 en 6. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 World Superbikes......
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 00:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4986
Woonplaats: aardenburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
idem hier.. :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 World Superbikes......
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 07:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Pracht serie weer met uitstekende scherpte in combi met de snelheid.
Nummer 5 is voor mij veruit de favoriet :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed