Het is 07 jun 2025 10:17

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur ERC Rallycross 2011 : Valkenswaard, Nederland
 ERC Rallycross 2011 : Valkenswaard, Nederland
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 00:12 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zopas naar het ek rallycross op het Eurocircuit geweest.

F1 = Skorupski, super1600
Fotografie
ISO: 100
Belichting: 1/125 sec.
Diafragma: 9.0
Brandpuntsafstand: 147mm

F2 = Susta, super1600
Fotografie
Belichting: 1/50 sec.
Diafragma: 7.1
Brandpuntsafstand: 147mm

F3 = Supercars
Fotografie
Belichting: 1/125 sec.
Diafragma: 9.0
Brandpuntsafstand: 137mm

F4 = Petrakovitsch, super1600
Fotografie
Belichting: 1/800 sec.
Diafragma: 5.0
Brandpuntsafstand: 200mm

F5 = start in supercars
Fotografie
Belichting: 1/500 sec.
Diafragma: 3.2

F6 = Bakkerud, super1600
Fotografie
Belichting: 1/320 sec.
Diafragma: 3.5

F7=Nordgard, touringcars
Fotografie
Diafragma: 3.5

F8 = Davy Jeanney, supercars
Fotografie
Diafragma: 3.2

Bedankt voor het kijken!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 16:19 
Lid

vind F 5 en F6 erg gaaf!!!
verder nette serie met erg veel snelheid in de foto's door goed gebruik te maken van bewegende achtergrond;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 16:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Hoi Johan,

Erg mooie foto's van het ERC. Vooral de foto's in de ochtend zijn mooi omdat het toen nog regende.
De spray is altijd mooi op de foto,wat bij foto 3 mooi te zien is.
Ik ben er zelf ook de hele dag geweest en heb genoten van de finales.
Kijk maar op mijn site.
Ik zal hier later ook enkele foto's plaatsen.

Groeten Roel.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 23:11 
Lid

Beste Roel

Van harte dank voor uw reactie. Mooie serie en dus uw eerste rallycross. Zou u terugkomen?
Ik geloof dat ik u dan toch aan het werk zag, ik had u moeten aanspreken, ik twijfelde :-)

Fotografie

Nu, zelf doe ik sinds begin dit jaar fotografie + tekst voor een belgisch autosportblad. Maar om 1 of andere reden wordt accreditatie-aanvraag door de redacteur niet aanvaard door de persdienst van de organisatie. Jammer, zeker als je ziet hoeveel anderen er staan :-) Ik begrijp uiteraard volkomen dat om veiligheidsredenen niet iederéén zomaar erop kan :-) Het is en blijft autosport!

BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 23:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Hoi Johan, iid dit was bij de eerste bocht tijdens de finales. Hier zit/lig ik voor de startfoto's.
Of ik nog eens terug wil komen? Zou best mogelijk zijn maar dan alleen EK's. Dit was mijn eerste EK en om heel eerlijk te zijn had ik veel meer spektakel verwacht,zeker voor een EK waar de grote kanonnen aan de start staan. Na de start is het tot aan de eerste bocht nog wel interessant maar na de eerste bocht is het een treintje van auto's. Door de smalle baan is inhalen nauwelijks mogelijk en valt de beslissing in de jokerlap.
Bij het NK autocross worden ook heats van 4 of 5 ronden verreden maar daar starten er veel meer tegelijk. Daar wordt constant om de koppositie gestreden en door de ondergrond, klei of zand, krijg je kuilen waardoor het veel meer actie oplevert. Dat viel mij eigenlijk wel een beetje tegen bij het EK en dat is ook terug te zien in de foto's. Dat was wel jammer omdat ik er erg naar uit keek. Maar misschien had ik met deze race een beetje pech dat alle grote namen er niet bij zaten in de superfinale.

Jammer dat je geen accreditatie kan regelen via je opdrachtgever maar ik kom op veel circuits en zie daar veelal dezelfde fotografen. Tevens is er bij elke tak van autosport een vast kliekje fotografen die er al jaren komen. Sommigen reizen al 20 jaar alle EK's achterna. toch loont het de moeite om door te zetten. Maar zoals ik al eerder tegen je zei, het is vaak moeilijk om voor twee personen een accreditatie te regelen/krijgen. Volgens mij moet het met een brief van de opdrachtgever geen enkel probleem zijn. Ik heb mijzelf aangemeld en binnen no-time was het geregeld.

P.S. zou ik de foto van mogen gebruiken op mijn eigen site in mijn eigen 'in action' fotoboekje. Ik krijg veel foto's van anderen die mij spotten en heb al een hele verzameling opgebouwd in alle jaren.

Groeten Roel.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2011 00:08 
Lid

Beste Roel

U mag uiteraard deze foto gebruiken!

Zelf ben ik zoals u weet al jàààààààren rallycross-liefhebber en u had inderdaad goed opgemerkt dat een aantal toppers het lieten afweten om diverse redenen.

Enkele van de drukst bezette races in het EK zijn Frankrijk en Zweden. Voor Frankrijk zagen we dit jaar tegen de 100 deelnemers met dik 30 supercars en bijna 50(!) Super1600's.

Rallycross is best spektakel maar in de top-10 zal afgelopen EK bij mij ook niet staan. Anderszijds was ik als Belg uiteraard wel trots op war Michael De Keersmaecker presteerde.

Mocht u interesse hebben om de kalender van het ek in het oog te houden dit of volgende jaren : www.rallycross.de of www.otrt.be .
Mijn volgende ek dit jaar is Tsjechië.

En verder geef ik niet op, want ik zie mijn lievelingssport graag gepromoot via welk medium dan ook :-)

ps : pracht-foto's hebt u, en ik ben blij dat ik er een paar van mij kàn naast leggen, als ik zo vrij mag zijn het zelf te zeggen :-)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp