Het is 13 mei 2025 20:56

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Tannis
 Tannis
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 19:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Rolstoeltannis dan welteverstaan met Esther Vergeer.

Wilde ze eigenlijk niet ter beoordeling zetten maar toch maar even.
Achtergrond beetje druk maar zag geen oplossing buiteneen eventueel hoog standpunt en of langer wqachten totdat ie meewerkt. Was een beetje aan het uitzoeken hoe het interessant kon vast leggen met behoud van interactie tussen de 2 spelers maar zonder de aandacht op de belangrijke speler te verliezen. Dus...zeg wat je denkt.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Tannis
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 22:41 
Lid
Fotografie

Te drukke omgeving voor goede sportplaten dunkt mij, de laatste met de sterke onscherpte op de voorste speler weet mijn aandacht trouwens het meeste wekken :D

Technisch geen opmerkingen mijnerzijds.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tannis
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 02:15 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ben het hier wel eens met Mendel, alleen gaat mijn aandacht juist het meest naar de shietende basketballer op de achtergrond.
Maar misschien komt dat omdat ik meer met basketbal heb dan met tannes...

En juist vanwege die basketballer vind ik dat de beste foto van de drie.

Tannis
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 02:55 
Lid
Fotografie

Wat ik jammer vind, is dat je gekozen hebt om alles scherp te willen hebben. Twee van drie foto's zijn geschoten met f/11. De achtergrond is druk en door de scherpte van de achtergrond licht je er naar mijn idee nu niet de spelers uit.
De laatste is f/4 maar gek genoeg is daar de achtergrond ook nog redelijk scherp, dat zal wel komen doordat je op de verder weg gelegen dame focuste, hoewel ik het gevoel heb dat de basketballer (tot vreugde van iew :) ) er scherper/even scherp op staat.
Als bijkomend voordeel, tenzij je dat juist niet wilde, had je met een groter diafragma de bewegingen ook meer kunnen bevriezen.

De kleuren en bewerking (contrast e.d.) vind ik erg mooi.

Tannis
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 09:05 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reactie's.

Dit was de eerste keer Generation games in Rotterdam. Basketbal was vertegenwoordigd door Francisco Elson, Helga Leur ook van de partij e.a. Zelf had ik er trouwens geen idee van maar de tennister kwam me bekend voor enlogisch want het is de beste natuurlijk. Kwam er toevallig langs en was ook niet heel druk nog, sotnd bij panna alleen van de voeten en actie met de bal foto's te maken toen er een jonge dame aan me kwam vragen of ik de naam wist van de speler. ???? geen idee, maar dit was Soufiane Touzani.

Denk net als mendel dat 3 een van de leukere standpunten is (met gevaar voor een racket op je neus :D ) Vond zelf in 2 het meeste zitten ondanks wellicht er veel minder is fototechnisch gezien. Zit wat beweging in en alleen al die balletjes in haar wiel laat een bepaalde ervaring zien en bij het jongetje juist de onhandigheid (iedereen mocht plaatsnemen). Maar maakt het natuurlijk geen goede foto en was ook niet bedoeld om goed te praten :D

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp