Het is een knappe poging van 'pannen', iets wat ontzettend moeilijk is. ik heb bewondering voor mensen die het proberen. Jammer is dat je de exif gegevens er niet bij zet, daar kan je een hoop uit halen en van leren.
Sportfotografie is moeilijk en pannen is daar een onderdeel van. Iets wat heel veel oefening vraagt. Ook ik ben bezig met het leren van goede "panningopnames" te maken. (zie upload van wielertraining, honderden opnames gemaakt en dan een handjevol goede) Ik zal je zeggen het valt niet mee. Ik heb geen idee wat voor camera of lenzen je gebruikt maar ik stel mijn camera als volgt in.
iso 200
sluitertijd 1/40
focus tracking on
doorloop scherptstelpunt on
Ik heb tijdens het fotograferen gebruik gemaakt van het doorloop scherptstelpunt en focus tracking. Focus tracking bepaalt hoe de automatische scherptestelling reageert op plotselinge grote veranderingen in de afstand tot het onderwerp. Dit heb dat heb ik bewust ingesteld. Je volgt met de zoeker de renners, je camera blijft "focussen" en je drukt af.
Allereerst valt het mij op dat de opnames allemaal een zeer onrustige achtergrond hebben, iets wat mij afleidt van het hoofdonderwerp. Ik ken de omstandigheden niet, maar mss was een rustige achtergrond wel mogelijk geweest door een andere plek in te nemen langs het parcours. Verder had ik zelf meer ingezoomd, zodat het beeld meer met de renner is gevuld en had ik met pannen gewacht totdat je de renner iets meer van de zijkant in beeld hebt.
Guy ik hoop dat je er iets mee kunt.