Het is 21 aug 2025 09:15

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Brommersprint Genemuiden 2012
 Brommersprint Genemuiden 2012
BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 18:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
2 weken geleden was in Genemuiden de jaarlijkse brommersprint.
Ook onze duitse buren reizen af om aan dit deel te nemen.

de races worden ingedeeld in brommer klasses, op een baan van 100 meter.
tussendoor heeft het stuntteam Customstuntz uit België spectaculaire shows vertoont.

ik heb geprobeerd een reportage neer te zetten, ook gelijk de eerste keer dat ik panning heb gebruikt :D

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3. (had deze positie vaker in willen nemen maar was te druk)
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Tips zijn altijd welkom :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Brommersprint Genemuiden 2012
BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 00:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goed dat je zegt dat je voor de eerste keer panning hebt gebruikt, want dat heb je niet slecht gedaan. Als het je nu lukt om een nog lager sluitertijdgetal te gebruiken..maar niks moet en als de helm en een klein deel van de rest van de rijder/motor maar scherp is, is wat onscherpte op de rest van de combinatie niet echt hinderlijk. maar ik ga meestal ook op de zekere manier, omdat ik met motoren en een te lage sluitertijd toch meestal ongewenste bewegings-vegen in het onderwerp krijg, zeker als ze diagonaal op me af komen.
Vooral de ruimte om je heen nemen en de tijd nemen en uitzwaaien met de camera na afklikken, heeft mij de mooiste plaatjes opgeleverd. Snel haastwerk in krappe ruimtes (tussen publiek)levert soms wat creatiefs op maar dat was dan niet eens zo gepland..ofwel veel mislukt werk.
Die achtergrond mooi wazig en uitgeveegd krijgen vergt wat oefening.
Maar niets moet, en je hebt ze er zo opgezet dat het een duidelijke foto is.
De stuntfoto's vind ik de besten. Foto 6 en 8 voor de compositie. Foto 7 was vast een moeilijke. Laatst heb ik hetzelfde stuntteam "proberen" te fotograferen tussen veel publiek, maar ze komen hard voorbij op korte afstand, dus een beetje foto maken valt niet altijd mee.
Via het internet ken ik de stuntrijder omdat we bij dezelfde club zijn aangesloten van een type motor. Hij zou het niet erg vinden als ik een keer binnen de hekken zou gaan staan.. Ik moet die keer alleen nog vinden.
Misschien kan je wat hooglichten weghalen via fotoshop in foto 6, een piepklein beetje. Verder is bij 6 een hoop geweld in stilte vastgelegd..ook mooi op een andere manier dus en ergens is er toch diepte en creativiteit aan wezig in de foto, je moet er alleen even langer voor kijken..
Foto 8 is fototechnisch eigenlijk de winnaar in deze serie vind ik.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp