Het is 21 aug 2025 09:20

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Atf Herselt
 Atf Herselt
BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 21:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1
Fotografie
2
Fotografie
3
Fotografie
4
Fotografie
5
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Atf Herselt
BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 08:53 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Heb al een paar keer gekeken naar deze opnames, maar weet niet zo goed wat ik ervan vind. Ik begrijp wel dat de opnames onder moeilijke omstandigheden zijn genomen en ik vermoed ook dat er geflitst is? Ze ogen op mijn scherm flets. Ze hebben "iets" maar missen in mijn ogen een zekere spanning.
F1 Vind ik vooral grappig, dit laat zien dat je kunt "vliegen' met de fiets. F2 mis ik scherpte op de dame. De andere opnames vind ik statig, er zit te weinig dynamische beweging in. F4 en in mindere mate in F5, komt de dynamiek nog het meest naar voren, had mooier geweest als de renner meer schuin door de bocht ging of hing. Het standpunt welke je daar hebt ingenomen draagt er daar aan bij, zeker ook de slinger in het zandpand. Mss had je dat nog iets kunnen versterken, ik weet het niet hoor.
Sommige gezichtsuitdrukking zijn wel leuk om te zien en geeft de kijker de indruk dat er hard gewerkt moet worden.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Atf Herselt
BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 09:18 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Sterke "fietsstudie". Bijna noodzakelijk om in te flitsen voor dit resultaat.
Door de flits ontstaat er een dynamische, bevroren spanning, versterkt door de gelaatsuitdrukking van de fietser. Denk zelfs dat zonder flits deze uitdrukking helemaal niet te zien zou zijn.
Niet alle foto's zijn even goed gelukt in die zin, maar foto 3 is top. Mooi contrast en verdeling van licht en schaduw op de fietser, alsof ie zo de spotlights inrijdt met de meest geslaagde uitdrukking op zijn gezicht.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp