Het is 07 jun 2025 07:04

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Smoke Eaters
 Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 17:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Afgelopen dinsdag een training van het 1e team van de Smoke Eaters bezocht. Erg bijzonder om mee te maken. Een proftraining ijshockey duurt een uur en dat is continu interval en dynamiek met als gevolg dat de heren na 45 minuten bijna aan het infuus konden. Respect.
Dan vergeet ik nog dat het indrukwekkend is om te zien hoe deze jongens kunnen schaatsen. Alsof dat nog niet genoeg is komt daar nog de "stick handling" bij.
Foto's zijn genomen in TV stand met 100-400mm. F5.6. Iso 3200

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Arno

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 18:20 
Lid
Fotografie

Leuke serie maar ik heb het gevoel dat ze technisch iets beter kunnen.... Zie hier wel eens schaatsfoto's en die zien er op een een of andere manier dynamischer uit....
Mooi close ups en foto 6 heeft potentie....

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 19:35 
Lid
Fotografie

Voor mij de 2e en 4e :)

Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 20:32 
Lid
Fotografie

Voor mij foto 6 , alleen jammer dat de rechter schaats er niet helemaal opstaat

Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 12:34 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
He, wat leuk ook eens iemand die zich bezig houdt met het vastleggen van de schaatsers. Ik zie zo weinig foto's hiervan voorbij komen dat ik dan heel gretig ben als andere die een keer laten zien.
Het is een grote serie die je plaatst met een veelheid aan verschillende elementen, waardoor het voor lastig kijken is. Je hebt totaalbeelden, close-up van de schaatsen en tot slot van de spelers. Ik ga een poging wagen in het becommentariëren. Ik kan er misschien naast zitten aangezien ik niet de omstandigheden van de baan ken.

Foto 1; leuke actie vastgelegd, misschien nog meer op de actie richten. De foto komt in het geheel rommelig over. Halve stick en persoon in beeld, misschien kun je nog juist iets meer van het doel en keeper meenemen, zodat er een verbinding is tussen beide?

foto 2; mooie close-up, de concentratie goed vastgelegd. Zelf zou ik hem links iets meer croppen, zodat het witte gat in de nek wegvalt.

foto 3; ik zou proberen meer in te zoomen op de actie. Met de 400mm moet dat toch wel lukken?

foto 4; daar wordt ik niet warm of koud van, helaas.

foto 5; ik vind de persoon veels te krap in zijn kader zitten, mss beter om de camera te kantelen. Mis hier ook een beetje de "actie", een fractie later zou hij waarschijnlijk met de stick uithalen, zou misschien een beter moment zijn geweest?

foto 6; wanneer je zo'n foto maakt zorg er dan voor dat je de hele schaats erop hebt staan, dat vind ik jammer bij deze opname.

foto 7; mooie close-up maar ik mis denk hier de hand die de bidon vast houdt. Zie nog een paar vingertoppen. Wel mooi hoe het water is "bevroren"

Ik ben geen 'expert' op het gebied van sportfotografie, maar het heeft zeker mijn voorkeur. Ik heb heel veel gehad om van te voren mijn camera in te stellen op vaste waardes, dan hoef ik tijdens de opname daar in ieder geval niet op te letten.
Ik weet niet of jij dat ook kunt.....

Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 14:10 
Lid
Fotografie

Dank voor de zeer uigebreide reactie.
Ik herken erg veel in de feedback.
De grootste uitdaging vond ik de snelheid waarin alles gebeurde. Het is verdomd lastig om dan alle compositieregels toe te passen. :wacko
Maar goed, ik vond het erg leuk om iets totaal nieuws te proberen. Mijn respect voor deze tak van fotografie is wel toegenomen.

Arno

Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 15:53 
Lid
Fotografie

Mooie reeks. :upc

Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 15:54 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Snelheid is een ding, maar in een ijshal fotograferen in ding TWEE. Uit ervaring weet ik dat het fotograferen in een ijshal veel vraagt van de fotograaf. De lichtomstandigheden zijn uitermate beroerd. Vaak is de helft van de verlichting maar aan, ter voorkoming opwarmen van het ijs en uit bezuinigingen.
Vaak stel ik de camera in op handbediening, sluitertijd niet beneden de 500 en automatisch mee laten lopen van de isowaarde. Dan nog vraagt het heel veel oefening, het is niet een eenvoudige tak van "sport" laten we maar zeggen.
Om het goed onder de knie te krijgen moet je je camera goed kennen, en weten in te spelen op de omstandigheden. Ook is het handig o m iets van de sport te weten, zodat je kunt anticiperen op wat er gaat komen. Ik ben benieuwd of je nu ook door het sportvirus bent gegrepen! ;)

Smoke Eaters
BerichtGeplaatst: 26 jan 2013 16:06 
Lid
Fotografie

Jaha, het is afwachten of ik door het virus gegrepen wordt.
Eerlijk gezegd vond ik het licht nogal meevallen. In vergelijking met het lange baan schaatsen ervoer ik een paar extra handicaps:
- Wil je niet van bovenaf fotograferen heb je letterlijk maar een paar veilige plekken om bij ijshockey te fotograferen. Het maakt wel indruk als je die puck met 100 km per uur tegen de boarding hoort knallen. Je moet er niet aan denken dat je hierdoor geraakt wordt.Veel van die veilige plekken bevinden zich achter plexiglas met krassen etc. Kortom, niet ideaal.
- De snelheid maar vooral de onverwachte en snelle wendingen waren (voor mij althans) bijna niet te voorspellen. Dat maakt anticiperen lastig. Het is waarschijnlijk dat een fotograaf die de sport goed kent hier handiger op anticipeert.
- In de hal bevinden zich erg veel afleidende achtergrond factoren waardoor een rustig beeld niet eenvoudig te verkrijgen is.

Neemt allemaal niet weg dat ik het erg leuk en uitdagend vond om ondanks de lastige situatie mooie foto's te maken.

Arno

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp