Het is 27 apr 2024 00:18


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De trainer in beeld
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 20:54 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42122
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
zaterdag 26-01-13 even een frisse training op het strand van kijkduin.
Deze keer de trainer in het zonnetje gezet.
1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

Bij mij is 2 favoriet.
Benieuwd wat jullie er van vinden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 20:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24520
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Iedere foto met het Feijenoord logo is een goede foto :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 21:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14424
Woonplaats: Nijmegen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
Iedere foto met het Feijenoord logo is een goede foto

Daar kunnen we over discussiëren :rof :rof

Over de foto:
Ja tis wel jammer van dat logo natuurlijk, maar dat is smaakgebonden :rof . Oke nu echt over de foto:
Fraaie serie, de eerste twee voor mij :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 21:06 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42122
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Peter bedankt voor je reactie maar ben het met Bas eens.
Ik kan je verzekeren dat ik ook foto's van dat logo heel slecht kan maken hoor. :rof
Maar dat ik, die voor Ajax is, deze foto toch kan maken en plaatsen zegt iets over de persoon die het logo draagt. Daarbij is Ajax mijn cluppie maar ben ik vooral voor goed voetbal.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 21:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
3x :kruisje :wacko


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 21:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik ben niet weg van je opnames, vind het eerlijk gezegd kiekjes. Ik vraag me af of je met bepaalde ideeën op pad gaat om iets te fotograferen of dat je wel ziet wat komt en dan een foto maakt?

Foto 1; de trainer wordt op een vervelende manier aangesneden en heeft daarbij ook nog zijn mond open. Veel ruimte boven hem. Mss had je dichtbij moeten zijn of het moment moeten pakken dat hij zijn pupillen toeschreeuwt, zodat er iets van spanning in de opname komt?
Foto 2; is de beste van de drie, maar zeker geen topper. Het is een 'statisch beeld' waarbij de zwarte erg dicht gelopen zijn.
Foto 3; snap-shot.

Foto 2 is voor jou favoriet, kun je dat eens uitleggen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 22:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42122
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Erik bedankt dat je wilde kijken en waarom je niets ziet weet ik niet.

Art ook bedankt voor je reactie.
Als ik met het team op stap ga, meestal wedstrijden dan is mijn uitgangspunt om de wedstrijd te registreren en dat te doen met zoveel mogelijk mooie platen. Dit is zo wie zo niet echt makkelijk daar het een snel spelletje is en een heleboel dingen niet echt in de hand hebt. Licht,achtergrond en de eventuele acties. Die verschillen ook per wedstrijd.

Citaat:
Foto 1; de trainer wordt op een vervelende manier aangesneden en heeft daarbij ook nog zijn mond open. Veel ruimte boven hem. Mss had je dichtbij moeten zijn of het moment moeten pakken dat hij zijn pupillen toeschreeuwt, zodat er iets van spanning in de opname komt?

Ik vond het zelf een mooie foto van de trainer en vraag me af na jouw reactie of je iemand niet mag/kan platen met zijn mond open. Het vervelende aansnijden is denk ik persoonlijk. Het kan misschien ook anders maar ik vind dit niet lelijk.

Citaat:
Foto 2; is de beste van de drie, maar zeker geen topper. Het is een 'statisch beeld' waarbij de zwarte erg dicht gelopen zijn.

Volgens mij zie ik nog genoeg tekening in het zwart, daarbij is het een glad jack. Misschien dat het daar door komt. Jij vind het statisch. Misschien komt dat omdat je niets met de persoon hebt. Ik was erbij en dat scheelt misschien ook. Ik heb het ervaren als een trainer die bezig was met zijn groep en ook enthousiast de bal tegen hield en weer terug in het spel bracht.

Citaat:
Foto 3; snap-shot.

Ben ik met je eens. Maar gaf goed weer wat voor weer het was.

Op je laatste vraag heb ik hierboven al uitleg gegeven. Ik vind het een mooie houding van een trainer die met zijn groep bezig is. Kwalitatief vind ik het ook een mooi plaatje.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 23:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik snap dat je de op- en aanmerking niet terecht of leuk vind. Ik wil je niet aanvallen, maar probeer je te brengen naar een "hoger' niveau. Tenminste dat is wat ik voor ogen heb.
Ik heb al verschillende topics van jou en je broer gevolgd. Ik merk dat jij gedreven bent in het 'registreren' van de wedstrijd c.q. training. Dan wil mijn inziens zoveel mogelijk platen maken om de gehele wedstrijd weer te geven. Daar ligt voor mij al een belangrijk leerpunt, ik denk dat je moet kiezen; waar ga ik me oprichten tijdens de training. Ik denk dat je dan veel gerichter kunt fotograferen en je ook de omstandigheden die jezelf noemt deels kunt beïnvloeden of op inspelen. Dus niet meer registreren maar gericht fotograferen.
Foto 2 is voor jou een mooie foto, je was erbij je ziet een trainer die enthousiast is in het trainen van zijn pupillen. Ik als kijker zie die emotie niet en ben afhankelijk van het beeld dat jij schept. Dat wat jij ziet/ervaart wil je overbrengen op de kijker maar voor mij komt dit niet uit de verf. Ik zie een man die de bal probeert te vangen, een vrij simpel beeld.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel....

Oja, tuurlijk mag jij mensen met mond open op de foto zetten, maar erg flatteus vind ik het niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 20:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eerste beste scherpte en zicht op de trainer. Jammer van de wat rare opbouw en aansnijding aan de onderzijde.

De andere twee komen mij wat te onrustig over :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 20:50 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42122
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Art, ik voel me niet aangevallen door jou hoor en weet dat jij en vele anderen hier op het forum alleen anderen willen helpen om beter te worden in het fotograferen. Ik deel je mening van keuzes maken want dat heb ik vaker gehoord. En daar ligt voor mij de moeilijkheid, zeker wat de wedstrijdfoto's betreft, ik maak al jaren registraties van de wedstrijden voor de jongens van het team en de ouders. Ik vind het leuk om te doen en iedereen is er blij mee. Ik wil wel de kwaliteit van mijn foto's ophalen maar niet het registreren opgeven, denk ik.
Als ik op een vast punt zou gaan zitten kan ik me beter concentreren op de duels maar dan vervalt het registreren. Ik ga daar eens een oplossing voor bedenken want ik wil wel vooruit, zeker nu ik betere spullen heb. Misschien per wedstrijd op 4 punten gaan zitten en dan betere foto's proberen te maken.
En wat jij zegt over het verhaal van de foto van de trainer, inderdaad misschien beter op hem letten en de foto's maken als hij meer emoties heeft.

Over het wel of niet terechte aanmerkingen die ik niet leuk zou vinden. Ja dat kan gebeuren maar daar leer ik wel van. Kijk ik vind de foto's vaak kwalitatief mooi en ouders of spelers vinden de foto mooi en dan is iedereen tevreden. Maar als ik betere foto's wil maken dan zal ik toch jou op/aanmerkingen ter lering moeten trekken. En dan zal ook iedereen wel tevreden zijn.

Dus Art, schroom niet en beoordeel gewoon mijn foto's en zeg wat je er van vind. Daarvoor zitten we op het forum.


Laatst bijgewerkt door Fotosmurf op 28 jan 2013 21:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 20:52 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42122
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mendel bedankt voor je reactie.
Nou heb ik de foto niet anders maar kan je uitleggen hoe je deze foto wel goed neer kan zetten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De trainer in beeld
BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 21:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dan mss nog een 'gouden tip' registreer de wedstrijd van je zoon, zijn alle partijen blij. En "fotografeer"dan eens een wedstrijd van de heren of dames.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed