Eindelijk een topic waar ik een beetje verstand van heb maar niet alle wijsheid hoor.
Ik ga je proberen wat tips te geven.
Foto1- een teamfoto kan in een doel gemaakt worden maar inderdaad niet met een ander doel in de achtergrond. Alles spelers staan er een beetje gedrongen op. Voorste spelers op een knie laten zitten,soms zetten ze ook wel een bankje of stoelen neer. De anderen gewoon staand erachter.De leider altijd zittend/hurkend ernaast. Hij toornt er nu wel erg bovenuit zo bij de kleintjes. Als de spelers groter worden kunnen zij wel ernaast staan. Keeper in het midden met een bal.
Foto2- sluitertijd aan de krappe kant. Hanteer zelf 1/1000 of hoger.
Speler links kan je er ook afhalen dan komt de actie van de andere beter naar voren.
Foto3- Ook hier kan links een stuk er vanaf. Vind het geen echte actie maar ben dan ook wat grotere jongens gewend en op een iets hoger niveau denk.
Foto4- Mooie registratiefoto, begrijp alleen bij deze je sluitertijd niet. Hier had je iso omlaag gekund of je diafragma kleiner.
Foto5- Ja duel maar de echte actie komt denk een fractie later. Sluitertijd net te laag, zie je aan het wapperende voetje. Ik probeer altijd wapperende handjes en voetjes te voorkomen door een iets snellere tijd. Lukt mij ook niet altijd hoor.
Foto6- Zelfde verhaal als bij foto 4.
Annemiek schreef
Citaat:
Ik moest, ondanks redelijk mooi weer, met hoge ISO werken. De lichtomstandigheden waren telkens wisselend, wat het niet makkelijk maakte.
Het valt niet mee he Annemiek.
Kleuren zien er bij mij gewoon goed uit.
Ik maak zelf altijd een registratie van de gehele wedstrijd.
Bekijk ze eens op mijn site.
linkje verwijderd. Staat ook bij mijn gegevens.
Site is gebouwd voor het team van mijn zoon die keeper is in de C1 van sv Wippolder.
Staan al weer genoeg foto's om ideeën op te doen.
Vind het leuk dat er ook iemand anders voetbalfoto's maakt.
Succes verder en zie de andere foto graag tegemoet.