Hoi Grizz,
Moet ik zeggen , goede tip van Vaag. Misschien wel.
Heb zelf ervaring met voetbalfoto,s. Sommige op het forum te zien en anderen op
www.jowo.nl.
Wat mij opvalt aan deze foto's is de lage sluitertijd. Zelf hanteer ik bij het voetballen 1/1000 of hoger als je de actie echt wilt bevriezen. Als je lager gaat dan heb je al gauw wapperende handjes en voetjes.
Zet je foto's recht dat kijkt echt een stuk lekkerder, hier al het verschil zichtbaar tussen foto 1 en foto 3.
Let dan vooral op de verticale lijnen.
Bij voetbal concentreer ik mij op de duels, dat is bij handbal iets lastiger denk ik maar ik heb daar geen verstand van. Bij een groter diafragma komt het onderwerp meer los van de achtergrond, een mooiere dof.
In foto 1 zie je iemand een bal gooien maar waar naar toe, is het een schot of een pass.
Bij de andere twee zie je wel dat er op het doel gegooid wordt omdat daar ook de keeper zichtbaar is.
Misschien is het mooier of leuker als er ook een stukje doel op staat, maar dat is persoonlijke smaak.
Misschien eens achter het doel gaan staan en door het net fotograferen, is wel lastig maar kan mooie platen opleveren.
Achtergronden heb je nooit voor het uitzoeken bij de sport, tenminste op de voetbalvelden niet.
Je kan erop letten maar ik hou toch meestal het zonnetje in de gaten, die heb ik graag in mijn rug.
Succes met de volgende foto's en we zien ze wel verschijnen hier op het forum.
Ik ben blij met weer een sportfotograaf erbij hier op het forum.