BT schreef:
Een 24-70mm 2.8 lens is niet bepaald een sportlens en al helemaal niet voor close ups...
Ik heb wel nog een 55-200mm 5.6. Neem ik de volgende keer beter deze mee? Maar dan heb ik geen 2.8 en daar hou ik nu net zo van!
Er staan in augustus nog 3 wedstrijden gepland dus alle tips zijn zeker welkom!

Gewoon
beide meenemen en variëren. Meestal doe ik dat ook. Met twee lenzen op pad. Soms kom je later tot de slot som dat je er maar eentje gebruikt, maar als je er om verlegen zit is het een ramp.
Om goede sportfoto's te maken, moet je je ook wel een beetje verdiepen in de materie. Je moet de sport kun 'lezen' en erop kunnen anticiperen. Bijvoorbeeld; als je nu al weet met welke hand je zoon de kogelstoot, kun je nu al bedenken aan welke kant je dan moet gaan staan. In de opname van je zoon die je nu laat zien, stan je mijn inziens dan aan de verkeerde kant, door zijn werpen komt de arm voor zijn gezicht en zie als fotograaf niets meer!
Dat is vooruit denken en dan ook van te voren bepalen wát je wilt vast leggen. De gehele actie of gaat het om de emotie die hij op zijn gezicht vertoont. Wat wil je laten zien....
Nogmaals in een eerdere topic van mijzelf; ik weet niet meer welke, gaf ik gaan dat 'sportfotografen' soms te veilig fotograferen. Ik bedoel hiermee; ze kiezen voor het hele verhaal en durven niet lekker in te zoomen.
Maar als ik een paard zie springen over een horde en ik heb alleen het hoofd, voorbenen van het paard en de amazone erop. Dan kan ik echt wel bedenken dat er nog meer is dan wat er geshowd wordt.
Succes en laat maar zien tzt.