Het is 19 apr 2024 02:41


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016 23:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eind jaren 90 is er op de Almeerse Hockey Club een Argentijnse trainer aangenomen. Hijzelf heeft bijna 200 interlands op zijn naam staan en had bij het aantreden als Hoofdtrainer een droom. Hij wilde eenzelfde topsport- en familiesfeer creeren die hij heeft ervaren in Argentinië bij zijn vroegere club. Jarenlang heeft hij er aan gewerkt om de club waarvan het eerste Herenteam speelde in de Derde klasse te laten groeien om zo een poging te doen om toe te treden tot de Hoofdklasse. Voor degene die de klasse-indeling in het hockey niet kennen, om van de Derde klasse in de Hoofdklasse te komen moet je vier keer zien te promoveren: Derde klasse - Tweede klasse - Eerste Klasse - Overgangsklasse - Hoofdklasse.

De vrouw van de Argentijnse trainer is ook een meervoudig Argentijnse international, hun oudste zoon is uitgekomen voor het Argentijnse Nationale team en speelt op dit moment in het Nedelands Elftal. Hun twee dochters hebben ook op hoog niveau gehockeyed (1 van beide haalde het Argentijnse Nationale team). Tot slot hebben ze nog een jongste zoon, een zoon die ook droomt van een internationale carriere. Al met al: de familie Verga droomt, slaapt, huilt, lacht, ademt, eet en drinkt Hockey.

De afgelopen jaren hebben we op de Almeerse Hockey Club de gestage opmars meegemaakt van vele teams op het veld maar ook in de zaal, zo ook van het eerste Herenteam. Het opleidingsprogramma, gestart en opgezet door de Argentijnse trainer, leverde na jaren de eerste jeugdspelers op die op het allerhoogste junioren niveau mee konden komen. Zowel op het veld, maar ook in de zaal werden de eerste Almeerse teams een geduchte tegenstander.

Het eerste Herenteam had het allerhoogtse niveau drie jaar geleden al behaald in de zaal, daar is de competitie iets zwakker dan op het veld. De echte hockeytop heeft in de wintermaanden altijd een belangrijk toernooi in het buitenland en doet niet mee in de zaal. Dit doet verder niks af aan het feit dat het eerste Herenteam op het hoogste niveau weet mee te spelen. De aanvoer van jeugdspelers die jaarlijks een gooi doen naar het Nationaal kampioenschap, zowel op het veld maar ook in de zaal, op hun eigen niveau bewees dat het opleidingsprogramma werkte; het beloofde veel goeds.

Op het veld heeft het Almeerse Heren I team de afgelopen vier jaar al twee keer aan de playoff wedstrijden mee mogen doen, Playoff wedstrijden die toegang geven tot promotie naar de welbegeerde Hoofdklasse. Het grote verschil tussen de Almeerse Hockey Club en de andere Hoofdklasse- en Overgangsverenigingen is dat de Almeerse Hockey Club het doel wil bereiken met eigen jeugdspelers, spelers die de eigen jeugdopleiding hebben doorlopen. Spelers kopen is voor de Almeerse Hockey Club geen optie, al is het alleen maar omdat het geld er niet voor beschikbaar is. Daarnaast past het niet in de filosofie van de club. Het wil een familieclub zijn en blijven. Een vereniging waar iedereen elkaar kent en waarbij de helden van de vereniging uit de eigen jeugd voort zijn gekomen.

Dit seizoen was de jongste zoon van de Argentijnse trainer officieel Juniorspeler af en dus officieel Senior speler. Sinds 2001 (leeftijd: 5 jaar) is ook hij opgenomen in het opleidingsprogramma van de Almeerse, een opleidingsprogramma die is uitgezet door zijn vader. Gedurende 11 jaar droomt hij, de lichting van hem en de lichtingen om hem heen (in zijn eigen woorden: zijn hockeybroers) van promotie naar de Hoofdklasse. Een droom die steeds dichterbij kwam, gezien de aansprekende resultaten in hun juniorentijd.

Aan het eind van dit hockeyseizoen 2015-2016 stond het Almeerse Heren I team bovenaan in hun poule en kon voor de derde keer in vier jaar een poging doen om te promoveren naar die welbegeerde Hoofdklasse. Dit keer waren de talentvolle spelers weer een jaartje ouder geworden.... zou driemaal dan echt scheepsrecht kunnen zijn?

De playoff wedstrijden zijn een "best of three"-serie. Als je twee van de drie wedstrijden wint, ben je door. Elke wedstrijd moet worden beslist met een winnaar. Om maar aan alle spanning een eind te maken: met een zeer jonge selectie lukte het dit keer wel om twee van de drie wedstrijden te winnen. De eerste wedstrijd werd met 2-1 gewonnen van de kandidaat degradant uit de Hoofdklasse. Als ze de tweede wedstrijd ook zouden winnen, was een derde wedstrijd niet nodig. Hieronder de laatste beelden van de tweede wedstrijd. De stand was 0-1 in het voordeel van Almere. Twee minuten voor het eind van de wedstrijd maakt uitgerekend de zoon van de trainer (die ook coach is van het Heren I team) de verlossende 0-2 en gooit hij de wedstrijd zo goed als "op slot". De foto's hieronder spreken voor denk ik zich.


Nummer 10, zoon van de coach maakt de verlossende 0-2, met nog 2 minuten te spelen.

Fotografie


De droom van vader lijkt werkelijkheid te worden. Probeer dan maar eens rustig te blijven. Je hebt meer dan 20 jaar geleden een visie gehad en risico genomen, je zoon die in deze wedstrijd het laatste zetje geeft moest toen nog geboren worden...

Fotografie



Iedereen viert het doelpunt op zijn eigen manier, zo ook de manager van het team. Ook hij is al jaren betrokken bij het opleidingsprogramma.

Fotografie



Na afloop komen de emoties pas echt los. Jarenlang vele uren training hebben zichzelf toch uitbetaald.

Fotografie


Fotografie



Uiteraard was het hele verhaal niet nodig en zouden de foto's voor zichzelf moeten spreken. Sport is emotie, zeggen ze wel eens...


Laatst bijgewerkt door Henry op 05 jan 2018 10:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 00:26 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20747
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Schitterend verhaal en dito foto's.
btw Henry wat is jou aandeel buiten de foto's om. Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 00:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hans, ik organiseer voor de club het zaalhockey (heb dit zes jaar gedaan) en heb recent de play-off dagen georganiseerd (er moet namelijk veel worden geregeld). Last but nog least heb ik een zoon op de wereld gezet die nu ook in dat team meespeelt, maar om daar daadwerkelijk te komen is zijn verdienste. Uiteraard ondersteunen wij hem daarbij waar we kunnen helpen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 00:39 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20747
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Hans, ik organiseer voor de club het zaalhockey (heb dit zes jaar gedaan) en heb recent de play-off dagen georganiseerd (er moet namelijk veel worden geregeld). Last but nog least heb ik een zoon op de wereld gezet die nu ook in dat team meespeelt, maar om daar daadwerkelijk te komen is zijn verdienste. Uiteraard ondersteunen wij hem daarbij waar we kunnen helpen.

Ik vermoede al een betrokkenheid kon bijna niet missen.
Nogmaals prachtig verhaal, en succes met de zoon/club. Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 07:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De beelden spreken inderdaad voor zich.
De eerste foto is nog wat open.
Doelpunt of einde wedstrijd met een goed resultaat.
De volgende foto's laten zien dat er iets belangwekkends gebeurt is.
Kampioenschap behaald, promotie?
Zullen ze blij mee zijn bij de club.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 07:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Precies zoals de titel het beschrijft: sport is emotie.

Met ingehouden adem begon ik aan het lezen van jou verhaal. Direct had ik de spanning te pakken en herken ik er best veel in, hetzij in een andere tak van sport. De investeringen, de successen, de teleurstellingen ze komen allemaal voorbij tijdens de lange carrière.
Als de lange weg die je dan volgt wordt beloond door succes is de adrenaline hoog en de ontlading super groot. Dat is te zien in alle foto's die je hier plaatst.
En inderdaad het zijn niet de "goal momenten" die je vastlegt, maar de ontlading na het behalen van het succes. Wat een krachtige beelden, die spreken voor zich.


En ik ben blij met je belofte om meer sportfoto's te plaatsen..... :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 08:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3800
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Boeiend Henry. Volle emoties ondersteund door een mooi verhaal.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 09:44 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi verhaal Henry en topdat het hem gelukt is.
Foto's spreken voor zich en nu ik het verhaal weet vind ik de 2e foto echt geweldig, wat een passie straalt die man uit. :up

Sport is emotie. :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 09:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Sport is emotie! Jazeker en de mooiste foto's geven juist dat weer! Top serie henry!! :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 09:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans, ArtenCo, MrJanneman, Fotosmurf en Nuelle, dank voor jullie reactie.

@Fotosmurf: Ik wilde eerst alleen foto 2 plaatsen. Voor mij laat deze foto perfect zien wat er in de Hoofdtrainer/Coach omgaat en de ontlading als het dan allemaal (na een investering van meer dan 20 jaar) gaat lukken (dit doet me denken aan de uitspaak: "I love it when a plan comes together").
Toen ik echter bezig was met het uploaden leek het me verstandig om wat achtergrondinfo bij de foto te geven. Dat beetje achtergrondinfo is uiteindelijk een flinke lap tekst geworden. Uiteindelijk heb ik besloten om er nog vier foto's extra bij te plaatsen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 10:58 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24481
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Onbegrijpelijk dat je dit oorspronkelijk niet leek te gaan posten, en mooi dat je dat nu wel hebt gedaan. Goed verhaal en F2 idd heel sterk, hoewel de rest (bv F4) er ook mag zijn. Technisch zoals altijd geen enkele opmerking.

Gefeliciteerd! :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 11:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24323
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie voor zichzelf sprekende serie. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 14:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13836
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb in mijn "goede tijd" lang op hoog niveau gehandbald en (her)ken deze emoties.
Deze beelden hebben me weer even terug laten gaan naar die tijd met een kleine brok in de keel (ben een watje ... ik weet het :D )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 14:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16058
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtige beelden Henry!!
Op het juiste moment gemaakt.
Van heel veel waarde voor de kijker, maar vooral voor alle betrokkenen.
Chapeau!!! :good2 :good2 :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 14:19 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Emotie Wil. :)

Ik jank momenteel al bij de begintune van het kleine huis op de prairie. :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 15:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
PROFICIAT voor de promotie naar hoofdklasse
PROFICIAT voor de foto's
:goud
Ik heb de indruk dat jou lens scherpe foto's maakt :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 16:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8174
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een hele mooie serie met een mooi verhaal :upc
De Emotie spat ervan af :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 16:03 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een mooie verhalende serie, Henry. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 16:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sport is inderdaad emotie vreugde en verdriet ligt dicht bij elkaar.
Vreugde heb je hier mooi in beeld gebracht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sport is emotie, zeggen ze wel eens....
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016 16:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank jullie wel voor jullie reacties.

@Wilw: Niet-sporters of sporters op een zeer recreatief niveau hebben geen idee wat dit soort jongens allemaal moeten laten om die top te bereiken. Je ziet op TV ook wel eens (bijvoorbeeld bij de Olympische spelen) een topsporter proberen uit te leggen wat hij/zij daarvoor heeft moeten doen in zijn/haar leven. Alleen als je rond dat wereldje hebt rondgelopen of er middenin hebt gestaan, begrijp je echt wat ze er allemaal voor hebben moeten doen, maar ook wat ze er allemaal voor hebben moeten laten.

@Wim: Ik heb 1 foto gemaakt van de tegenstander. Dat plaatje had hier achteraf ook wel bij gekund, waarmee het contrast alleen maar groter wordt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed