Het is 23 aug 2025 00:50

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Polo cross
 Polo cross
BerichtGeplaatst: 15 jun 2016 23:46 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie
F/5
1/2000 sec.
ISO 320
-0.3 stap
300 MM

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Polo cross
BerichtGeplaatst: 15 jun 2016 23:50 
Lid
Fotografie

De sport heb ik nooit begrepen, maar de foto ziet er goed uit. :up

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Polo cross
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 01:10 
Lid
Fotografie

Ik ook niet, maar goed vastgelegd :upc

Polo cross
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 01:14 
Moderator
Fotografie

Staan er netjes op Hans. :up

Polo cross
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 01:20 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Mooie sportplaat. :up

Denk dat je daar nog wel een paar mooie van hebt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Polo cross
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016 02:31 
Lid
Fotografie

Is een goede foto.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 19:59 
Lid
Fotografie

Heel knappe opname :up

Polo cross
BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 20:21 
Lid
Fotografie

De mevrouw met de bal in het netje rijdt haar paard wel erg kort aan de teugel.
Vind dat niet zo prettig kijken.
Voor de rest een prima plaat.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 17 jun 2016 20:30 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Vind dat niet zo prettig kijken........................................

Hier kan ik het mee eens zijn. Maar ik vind het ook een rommelige foto. Wanneer je een dergelijke sport vast wil leggen dan moet er ook een bepaalde mate van overzicht zijn. Ik zie nu paarden en mensen op een kluitje, nog wat extra poten van paarden zonder dat ik de mensen zie. Echt los van de achtergrond komt het ook niet. Voor mij niet een echt fijne foto, om verschillende redenen. Maar, ik heb geen verstand van deze sport (wil ik ook niet trouwens) en wellicht dat mijn visie hierop volledig de plank misslaat.
Belichting is trouwens wel erg goed.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 18 jun 2016 23:32 
Lid

Frans schreef:
Vind dat niet zo prettig kijken.
Voor de rest een prima plaat.

Klopt Frans en zij is niet de enige. Gr. Hans. btw een dame reed zonder bit.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 18 jun 2016 23:36 
Lid

Freerk_Lautenbag schreef:
Frans schreef:
Vind dat niet zo prettig kijken........................................

Hier kan ik het mee eens zijn. Maar ik vind het ook een rommelige foto. Wanneer je een dergelijke sport vast wil leggen dan moet er ook een bepaalde mate van overzicht zijn. Ik zie nu paarden en mensen op een kluitje, nog wat extra poten van paarden zonder dat ik de mensen zie. Echt los van de achtergrond komt het ook niet. Voor mij niet een echt fijne foto, om verschillende redenen. Maar, ik heb geen verstand van deze sport (wil ik ook niet trouwens) en wellicht dat mijn visie hierop volledig de plank misslaat.
Belichting is trouwens wel erg goed.

Het is geen hogeschooldressuur Frank :D :D . Gr. Hans.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 10:44 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik vind het een goeie foto. Niet om de schoonheid want dat zal meer te zien zijn in andere vormen van sport met paarden of met een ander soort foto, maar omdat ie gewoon echt humor heeft. Het rommelige is briljant. :up Die netjes zo bijna angstvallig omhoog gehouden, de paarden die het volgens mij niet echt geweldig vinden, althans op de foto, alle benen in een andere stand, die kluiten op het gras all over the place. Ik kan dit soort fotografie zeer waarderen.
Ik weet welke fotografische kwaliteiten jij bezit en in dat kader kijk ik naar deze foto. Briljant dus. Had je een strakke helemaal matchende actieplaat willen maken dan had je dat wel gedaan neem ik aan. :) :)

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 11:25 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
....................................Ik kan dit soort fotografie zeer waarderen. Ik weet welke fotografische kwaliteiten jij bezit en in dat kader kijk ik naar deze foto. Briljant dus. Had je een strakke helemaal matchende actieplaat willen maken dan had je dat wel gedaan neem ik aan. :) :)

Hmmmm, ik vind het raar wat je nu zegt. Dat betekent dat iemand die door de bank genomen goeie foto's maakt geen minder goeie foto's kan maken? En dat je dus gaat denken: ik vind het niet zo'n goeie foto, maar ik ken hem/haar dus is het wel een goeie? Sorry, maar dat slaat nergens op.
Ik heb een keer een fotograaf gehoord die een jaar in Kenia zat en daar ongeveer 100.000 foto's heeft gemaakt: 100 goeie en 10 briljante volgens zijn zeggen. In jou redenering verder gaand zou dat betekenen dat alle 100.000 foto's briljant zijn, omdat dat wat je eerder hebt gezien ook briljant is.

Natuurlijk mogen we van mening verschillen over de kwaliteit van een foto en in die zin respecteer ik het dat je het een goeie foto vindt.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 11:37 
Lid
Fotografie

Leuke foto! Geeft goed de dynamiek van die sport weer.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 13:17 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
....................................Ik kan dit soort fotografie zeer waarderen. Ik weet welke fotografische kwaliteiten jij bezit en in dat kader kijk ik naar deze foto. Briljant dus. Had je een strakke helemaal matchende actieplaat willen maken dan had je dat wel gedaan neem ik aan. :) :)

Hmmmm, ik vind het raar wat je nu zegt. Dat betekent dat iemand die door de bank genomen goeie foto's maakt geen minder goeie foto's kan maken? En dat je dus gaat denken: ik vind het niet zo'n goeie foto, maar ik ken hem/haar dus is het wel een goeie? Sorry, maar dat slaat nergens op.
Ik heb een keer een fotograaf gehoord die een jaar in Kenia zat en daar ongeveer 100.000 foto's heeft gemaakt: 100 goeie en 10 briljante volgens zijn zeggen. In jou redenering verder gaand zou dat betekenen dat alle 100.000 foto's briljant zijn, omdat dat wat je eerder hebt gezien ook briljant is.

Natuurlijk mogen we van mening verschillen over de kwaliteit van een foto en in die zin respecteer ik het dat je het een goeie foto vindt.

Je moet wel lezen wat ik schrijf en dingen niet uit zijn context halen. Net als op TV of in roddelbladen. Verteld iemand een heel verhaal, knippen ze het laatste stukje eruit dat zou je dan gezegd hebben.
Ik leg duidelijk uit waarom dit een goeie foto is. Of voorgaande tekst is op jou scherm weggevallen of je geeft ergens een draai aan die er echt niet in zat.
Even recht zetten voordat Hans of andere leden nu op het verkeerde been raken:
Ik vind dit een goeie foto en Hans een goede fotograaf!
Verder kan ik je beredenering die jij maakt van mijn toch heldere comment totaal niet volgen. En dat ligt niet aan mij of mijn intellect. Ik zeg dat er meteen even bij voordat hier ook een andere invulling aan gegeven wordt :angel
O ja, no hard feelings. Just to the point. Iedereen kan zich vergissen en iets verkeerd interpreteren. Tis een forum en je leest het geschreven woord. Vanuit je eigen referentiekader. (ik kom vaak pitterig over dan bedoeld, zoals nu waarschijnlijk :rof )

(kleine aanpassing gemaakt in de scherpte van mij toon. Die was niet nodig ;-) )

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 14:47 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Je moet wel lezen wat ik schrijf en dingen niet uit zijn context halen. Net als op TV of in roddelbladen. Verteld iemand een heel verhaal, knippen ze het laatste stukje eruit dat zou je dan gezegd hebben.
Ik leg duidelijk uit waarom dit een goeie foto is. Of voorgaande tekst is op jou scherm weggevallen of je geeft ergens een draai aan die er echt niet in zat. Ik kan het bovendien niet waarderen dat er op deze manier woorden in de mond gelegd worden.
Even recht zetten voordat Hans of andere leden nu op het verkeerde been raken:
Ik vind dit een goeie foto en Hans een goede fotograaf! Sorry Hans als dit nu anders over komt! Niet mijn woorden!
Verder kan ik je beredenering die jij maakt van mijn toch heldere comment totaal niet volgen. En dat ligt niet aan mij of mijn intellect. Ik zeg dat er meteen even bij voordat hier ook een andere invulling aan gegeven wordt :angel
O ja, no hard feelings. Just to the point. Iedereen kan zich vergissen en iets verkeerd interpreteren. Tis een forum en je leest het geschreven woord. Vanuit je eigen referentiekader. En zoals weer blijkt; die kan heel erg verschillen per persoon. (ik kom vaak pitterig over dan bedoeld, zoals nu waarschijnlijk :rof )

1. Hans en jij zijn beide goede fotografen, maar ik vind deze foto van Hans een stuk minder.
2. Ik twijfel niet aan je intellect en ik begrijp niet waarom je denkt dat ik daaraan zou twijfelen. Daar heb ik totaal geen zinspeling op gemaakt.
3. Je zegt zelf dat je vanuit het kader dat Hans een goede fotograaf is de foto beoordeelt. Voordat je dat zegt geef je inderdaad een aantal argumenten waarom je het een goede foto vindt, maar dat is, zoals je zelf daarna zegt, vanuit dat perspectief. Ik denk niet dat ik jouw woorden uit het verband heb gerukt. Ik lees alleen wat er staat. Ik herhaal alleen jou argumenten voor een goede foto niet omdat ik ze ook niet echt begrijp.
4. Ik leg jou geen woorden in de mond, je typt het zelf.
Maar wanneer ik het verkeerd heb begrepen, dan excuses, het zal aan mijn intellect liggen. Ik zal me wel even van commentaar onthouden.

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 15:38 
Lid
Fotografie

Ik weet het niet Freerk. Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. En dat is zeker niet jouw fout o.i.d
Wij hebben volgens mij al eens eerder een discussie gehad. Kan soms, je vindt elkaars foto's wel mooi maar de klik "op papier" is er klaarblijkelijk niet.
Ga zeker door met je commentaar! Een pittige discussie is totaal niet erg en kan heel verhelderend zijn.
Zoals ik zei; no hard feelings.
Wij spreken uit wat er dwars zit. En dan is dat duidelijk. Beter dan iets niet uitspreken en er een rot gevoel bij houden.
Ik kan het niet met je eens zijn, of dingen anders formuleren, je mening respecteer ik zeer zeker!

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 15:43 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Ik weet het niet Freerk. Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. En dat is zeker niet jouw fout o.i.d
Wij hebben volgens mij al eens eerder een discussie gehad. Kan soms, je vindt elkaars foto's wel mooi maar de klik "op papier" is er klaarblijkelijk niet.
Ga zeker door met je commentaar! Een pittige discussie is totaal niet erg en kan heel verhelderend zijn.
Wij spreken uit wat er dwars zit. En dan is dat duidelijk. Beter dan iets niet uitspreken en er een rot gevoel bij houden.
Ik kan het niet met je eens zijn, of dingen anders formuleren, je mening respecteer ik zeer zeker!

Dan nu een punt er achter. Op naar de volgende discussie :)

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 15:58 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:

Dan nu een punt er achter. Op naar de volgende discussie :)

:rof :rof :rof Kijk we zitten helemaal op 1 lijn! :D :D

Polo cross
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 16:12 
Lid
Fotografie

Vind hem mooi......zonder enige discussie ter zijde..... :D :D :upc

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende